کد خبر: 176196
۲۶ بهمن ۱۴۰۰، ۲۱:۰۲
کرمان، میزبان چند سفیر اروپایی

سفرای کشورهای استرالیا، سوئد، دانمارک و سرپرست و نماینده سازمان امور پناهندگی نروژ به کرمان آمدند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ استاندار کرمان در دیدار با سفیران کشورهای استرالیا، سوئد، دانمارک و نماینده سازمان امور پناهندگی نروژ گفت: کرمان به شهر مهمان‌ نوازی و دیار کریمان مشهور است، شما به استان یک قهرمان جهانی به نام سردار سلیمانی آمده‌اید که در روستایی دور افتاده بزرگ شد و باعث سرافرازی همه آزادگان دنیا در تاریخ خواهد بود و البته زندگی و شهادت او باعث وحشت کسانی بود که برای شهادت او برنامه‌ ریزی در حد جنگ بین‌ المللی انجام دادند، اما باز هم امن نمی‌خوابند.

زینی وند با دعوت از سفرای کشورهای استرالیا، سوئد و دانمارک برای حضور بر مزار شهید سلیمانی افزود: با وجود شرایط کرونا، هزاران نفر از سراسر دنیا طی دو سال گذشته به عنوان دلداده شهید سلیمانی، مزار ایشان را زیارت کردند.

وی عنوان کرد: دلیل حضور جمع کثیری از دلدادگان بر مزار شهید سلیمانی، آزادیخواهی و ضد تروریسم بودن ایشان همانند جمهوری اسلامی است و از نظر ما تعریف درست تروریسیم را انسان‌های آزاده و فطرت‌ های پاک بشری تعریف می‌کنند، نه تعریف‌ هایی که به نام سازمان‌ های بین‌ المللی جعل می‌شود.

استاندار کرمان گفت: یکی از جنبه‌ های بشر دوستانه جمهوری اسلامی، میزبانی بیش از ۳ میلیون اتباع خارجی است که فقط ۳درصد آنها در مهمانشهرها اقامت دارند، یعنی در مجموع سالهاست به اندازه جمعیت برخی از کشورهای اروپایی میزبانی از اتباع خارجی داشتیم.

زینی وند تصریح کرد: اتباع خارجی در کنار بچه‌ های ایرانی در مدارس و دانشگاه‌ ها درس می خوانند و بعضا در مشاغل سطح بالای جامعه مشغول به کارند، حرفه‌های پیشرفته‌ای را می‌آموزند، در بهترین بیمارستانهای ما رایگان درمان شده اند و در بهترین وضعیت درآمد داشته‌ اند و زندگی کرده اند.

وی افزود: جمهوری اسلامی اجازه نداده مواد مخدر به کشورهای اروپایی برسد. ایران رسم جوانمردی را برای اروپا در این سالها ادا کرده، اما مطالعه کنید که اروپا در محافل بین‌المللی با ما چگونه رفتار کرده است.

استاندار کرمان خاطر نشان کرد: در دوران کرونا همه اتباع خارجی به صورت رایگان در بهترین بیمارستان‌ ها مداوا شدند، واکسیناسیون همه افرادی که دسترسی داشتیم انجام شد و اتباع غیر مجاز نیز با نهایت احترام نگهداری و تحویل کشور شان می‌شوند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha