هر نوع سرماخوردگی باید اومیکرون تلقی شود

عضو هیات علمی گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در شرایط فعلی هرنوع علائم سرماخوردگی اعم از سرفه و گلودرد باید اومیکرون تلقی شود و چیزی به نام سرماخوردگی یا حساسیت نداریم.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر علی اکبر حیدری،  با اشاره به اینکه در صورت ابتلا به تب همراه با هر علامتی بخصوص همراه با علائم تنفسی سرماخوردگی یا با سردرد و تهوع باید به پزشک مراجعه کرد، گفت: به دلیل چرخش سریع ویروس در جامعه باید هرگونه علامت بیماری را جدی تلقی کرد و تا مطمئن شدن در خصوص عدم ابتلا به کرونا پیش رفت.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: اومیکرون بعضا با تهوع و استفراغ همراه است و در صورتی که بدن دارای انتی بادی ناشی از واکسیناسیون باشد احتمال وخامت حال بیمار کاهش می یابد.

وی ادامه داد: دریافت دز سوم واکسن و استفاده مستمر از ماسک درحفظ سلامت عمومی جامعه موثر است .

دکتر حیدری با بیان اینکه تجمع و تردد حداقلی و شستشوی دست حداکثری باید در مواجهه با این سویه بیماری کرونا مدنظر قرار گیرد، خاطرکرد: ویروس کرونا به سرعت در جامعه در حال چرخش است بنابراین نباید به امید دریافت واکسن سایر پروتکل های بهداشتی را زیر پا گذاشت بلکه باید متوجه بود که واکسن می تواند در کنار تقویت سیستم ایمنی بدن در جلوگیری از وخامت حال فرد موثر باشد.

وی تاکید کرد: عادی انگاری و ساده انگاری در برابر سویه جدید اومیکرون می تواند باعث افزایش تعداد بیماران و به تبع، افزایش تعداد بیماران بستری شود بنابراین برای حفظ سلامت عمومی باید همچنان به صورت مستمر از ماسک استفاده کرد و رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha