افتتاح دو طرح عمرانی و توانبخشی در عنبرآباد

با حضور سرپرست بهزیستی استان کرمان، یک مرکز نگهداری و توانبخشی ویژه پسران معلول و ۳۱ واحد مسکونی ویژه مددجویان بهزیستی در شهرستان عنبرآباد افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رئیس اداره بهزیستی شهرستان عنبر آباد گفت: از ۳۱ واحد مسکونی که امروز در عنبرآباد مورد بهره برداری قرار گرفت، ۱۰ واحد شهری و ۲۱ واحد آن روستایی بوده اند. که تعداد ۲۸ واحد به خانواده‌های دارای معلولیت و ۳ واحد به ایتام تحویل داده شد.

به گفته سالاری زاده؛ کمک بهزیستی به این خانواده‌ها ۱۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال به صورت بلا عوض و مابقی آن نیز تسهیلات کم بهره بوده که در اختیار این قشر قرار گرفته است.

وی گفت: متراژ هر واحد مسکونی نیز از ۸۰ تا ۱۰۰ متر است.

رئیس اداره بهزیستی عنبرآباد در ادامه از افتتاح یک مرکز نگهداری معلولان ذهنی پسر بالای ۱۴ سال در این شهرستان خبر داد و گفت: این مرکز با ظرفیت نگهداری ۱۰ معلول ذهنی پسر آغاز به کار کرده است و در این مرکز خدماتی از قبیل: مددکاری اجتماعی، روانشناختی پزشکی، گفتار درمانی، کار درمانی، توان پزشکی و آموزش‌ های پیش حرفه‌ای برای ورود به محیط کارگاهی و شغلی ارائه می‌شود.

سالاری زاده افزود: این مرکز معلولان ذهنی پسر فاقد سرپرست، بد سرپرست و مجهول الهویه را نگهداری می‌کند و هدف از راه اندازی آن؛ ایجاد یک محیط کوچک و مشابه محیط خانه است.

 سرپرست بهزیستی استان کرمان نیز در این مراسم با اشاره به طرح ایجاد خانه های کوچک اظهار داشت : ایجاد خانه های کوچک در کنار همه محاسنی که دارد دو نکته اساسی را نیز پیگیری میکند: مورد اول اینکه این خانه ها کارکردی همانند خانه خود مددجویان برای آنها داشته و مورد دیگر خدمت رسانی بهتر و مطلوبتر در این خانه ها به جامعه هدف می باشد.

وحیدزاده افزود : همکاری، همراهی و مشارکت خیرین و موسسات خیریه در ارائه خدمات تخصصی بسیار مهم و حیاتی است و امیدواریم شرکای اجتماعی ما بیش از پیش خصوصا در مناطق محروم به کمک بهزیستی بیایند.

 فرماندار عنبرآباد نیز در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات بهزیستی اظهار کرد: جامعه هدف بهزیستی از آسیب پذیرترین اقشار جامعه می باشند وخدمت به این اقشار به ویژه افراد دارای معلولیت از ارزشمندترین خدمات این نهاد است. وی تقاضای حمایت بیشتر از راه اندازی اینگونه مراکز را از بهزیستی استان نمود.

گفتنی است این مرکز در حال حاضر ۸نفر معلول ذهنی پسر بالای ۱۴سال را نگهداری میکند.

پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بهزیستی استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha