انجام ۲۱۲ عملیات و نجات ٩٢ شهروند توسط آتش نشانان کرمان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از انجام ٢١٢ عملیات و نجات ٩٢ نفر از همشهریان در بهمن‌ ماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رضا میرزایی در تشریح اقدامات انجام شده در ماه اخیر توسط آتش نشانان این جمعیت گفت: در بهمن‌ ماه امسال از مجموع ۲۱۲ عملیات انجام شده توسط آتش نشانی و خدمات ایمنی کرمان، ١٠۶ مورد مربوط به عملیات اطفای حریق و ١٠۶ مورد دیگر از عملیات امداد و نجات می باشد که با کمک آتش‌نشانان انجام شده است.

به گفته وی از مجموع عملیات مربوط به اطفای حریق: ٢۶ مورد مربوط به منازل مسکونی، ٣۶ مورد مربوط به مواد پسماند و بازیافتی، ٢٨ مورد مربوط به وسایل نقلیه، ۸ مورد مربوط به مراکز تجاری، ۶ مورد آتش سوزی جنگل ها و مراتع و ۲ مورد نیز مربوط به تجهیزات شهری بوده است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی کرمان به انجام ١٠۶ مورد عملیات امداد و نجات در بهمن‌ ماه توسط آتش‌نشانان اشاره کرده و گفت: بیشترین آمار این نوع عملیات با ٢٩ مورد از امداد، مربوط به قفل و محبوس شدن شهروندان در منازل و اماکن عمومی گزارش شده است.

رضا میرزایی در مورد عملیات امداد و نجات انجام شده در ماه اخیر گفت: ۴ مورد مربوط به زنده‌گیری مارهای سمی، ٢٩ مورد چیدن حلقه و قفل، ١۴ مورد امداد آسانسور، ١١ مورد امداد تصادفات خودرویی و  مصدومان محبوس‌ شده و مابقی آن‌ها مربوط به سایر موارد بوده است.

وی ادامه داد: از مجموع این عملیات‌ها، ٩٢ نفر از شهروندان نجات یافتند و متأسفانه ٢۴ نفر مصدوم شدند که اغلب مصدومان در حوادثی نظیر تصادفات و سقوط از ارتفاع دچار حادثه شده بودند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، با اشاره به اهمیت اقدامات پیشگیرانه گفت: در این راستا در بهمن‌ ماه حدود ١۵٩ نفر از کارکنان ادارات و دانش‌آموزان آموزش‌های ایمنی و پیشگیری از حوادث را فرا گرفتند و به درخواست شهروندان، ٧۵ مورد مشاورۀ ایمنی و ۴٧ مورد بازدید ایمنی انجام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha