چراغ پویش ملی چلچراغ و یادواره رفیق خوشبخت ما در کرمان روشن شد

طی مراسمی در گلزار شهدای کرمان، پایتخت مقاومت ایران با حضور معاونت دانشجویی و جوانان جمعیت هلال احمر دومین یادواره ملی رفیق خوشبخت ما و پویش ملی چلچراغ آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان، سید علی منیری در دومین یادواره ملی رفیق خوشبخت ما که با محوریت ترویج مکتب شهید سلیمانی در گلزار شهدای کرمان افتتاح شد، گفت: بعد از شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی و تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر ترویج مکتب وی، جمعیت هلال احمر کشور با اجرای برنامه یادواره ملی رفیق خوشبخت ما و پویش ملی چلچراغ با هدف ترویج مکتب شهید سلیمانی در این مسیر گام نهاد.

چراغ پویش ملی چلچراغ و یادواره رفیق خوشبخت ما در کرمان روشن شد

وی افزود: هدف از اجرای برنامه های مختلف، آشنایی بیشتر جوانان با درخت تنومند انقلاب اسلامی است و جوانان در این همایش آمده اند که بگویند: سردار سلیمانی، پای رفاقت با تو ایستاده ایم.

معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در مراسم افتتاحیه پویش ملی چلچراغ در شهر کرمان بیان کرد: پویش چلچراغ استمرار یک حرکت تربیت ساز برای جوانان است.

به گفته منیری برای ترویج مکتب شهید سلیمانی ۲پویش و دبیرخانه شامل: جشنواره رفیق خوشبخت ما و پویش ملی چلچراغ در سازمان جوانان جمعیت هلال احمر راه اندازی شده است.

چراغ پویش ملی چلچراغ و یادواره رفیق خوشبخت ما در کرمان روشن شد

وی خاطر نشان کرد: در پویش ملی چلچراغ همه افراد در تمام سنین عهد می‌کنند با نیت انجام ۴۰ کار خیرخواهانه مورد دلخواه از کوچک ترین کار در حد سلام کردن و غیره به نیت شهید حاج قاسم سلیمانی، یاران شهیدش و ۴۸۹ شهید هلال احمر و ثبت نام در پیام رسانی ایرانی آیگپ، در این پویش شرکت کنند. به این صورت که هر عضو یک نیت می کند و به پاس ۴۰ کار خیری که در گذشته، حال و آینده شریک می شود، ثواب آن را هدیه به روح پر فتوح حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهیدان می کند.

معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر به شرکت ۶۱ هزار نفر در طرح چلچراغ طی پارسال اشاره کرد و گفت: امروز دومین پویش در گلزار شهدای کرمان افتتاح شد و کسانی که می‌خواهند در این پویش شرکت کنند، می توانند تا تیر ماه سال آینده همزمان با شهادت امام هادی(ع) از طریق نرم افزار آی گپ به این پویش بپیوندند.

چراغ پویش ملی چلچراغ و یادواره رفیق خوشبخت ما در کرمان روشن شد

به گفته منیری در اولین جشنواره ملی رفیق خوشبخت ما نیز ۴۳ هزار اثر در ۴رشته، شامل: هنرهای نمایشی، هنرهای ادبی، هنرهای تجسمی و هنرهای رسانه و فضاهای مجازی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی بیان کرد شیوه نامه امسال جشنواره رفیق خوشبخت ما نیز همانند پارسال است و علاقه مندان می توانند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره واقع در جمعیت هلال احمر ارسال کنند.

چراغ پویش ملی چلچراغ و یادواره رفیق خوشبخت ما در کرمان روشن شد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز در آیین افتتاحیه پویش ملی چلچراغ در محل گلزار شهدای کرمان گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی اصل بشردوستی و نوع دوستی را برای همگان در سراسر جهان تعریف کرد و همیشه بر آن پایبند بود.

رضا فلاح با اشاره به اینکه دبیرخانه کشوری دومین پویش ملی چلچراغ به استان کرمان سپرده شده است، افزود: در این پویش جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر هر کدام ۴۰ اقدام خیرخواهانه به نیت حاج قاسم سلیمانی انجام می دهند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته، نخستین جشنواره رفیق خوشبخت ما به پاس نکوداشت خدمات کم نظیر سردار دل ها شهیدحاج قاسم سلیمانی در قالب دو رویداد ملی جشنواره فرهنگی و هنری با هدف تولید آثار و فرآورده های فرهنگی توسط هنرمندان جوان به منظور تبیین مبانی فکری و معرفی سبک زندگی حاج قاسم در ارتباط با اهداف جمعیت برگزار شد.

چراغ پویش ملی چلچراغ و یادواره رفیق خوشبخت ما در کرمان روشن شد.

 گفتنی است؛ در پایان این مراسم از پوستر جشنواره ۱۴۰۱ رفیق خوشبخت ما رونمایی و میثاق نامه پویش چلچراغ‌ امضا شد. و معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان با همراهی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان و جمعی از اعضای جوانان فعال با قرائت فاتحه بر مراز شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با آرمان های این شهید تجدید میثاق کردند.

چراغ پویش ملی چلچراغ و یادواره رفیق خوشبخت ما در کرمان روشن شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha