میزبانی جهانی والیبال از روسیه گرفته شد

فدراسیون جهانی والیبال رسماً اعلام کرد که میزبانی رقابت‌های 2022 دنیا از روسیه گرفته شده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری سلامت(طبنا)، چند روز پیش بود که رسماً حملات نظامی روسیه به اوکراین آغاز شد و این موضوع بازتاب‌های زیادی را در سراسر دنیا داشته است. در واقع به جرأت می‌توان گفت که جنگ روسیه و اوکراین به مهم‌ترین خبر حال حاضر دنیا تبدیل شده و واکنش های زیادی را به همراه داشته است.

در این بین ورزش روسیه نیز به شدت بابت این جنگ متضرر شده است. تا جایی که روز گذشته فیفا و یوفا رسما اعلام کردند که این کشور تا اطلاع ثانوی از حضور در رقابت‌های باشگاهی و ملی فوتبال محروم شده است.

این محرومیت ها در والیبال نیز به شکل جدی تری گریبان روسیه را گرفته است. پیش از این میزبانی رقابت‌های لیگ ملت‌ها از این کشور گرفته شده بود و حالا فدراسیون جهانی والیبال تایید کرده که میزبانی مسابقات جهانی 2022 نیز از روسیه گرفته شده است.

در بیانیه FIVB در این باره آمده است: "پس از تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، FIVB همچنان نگران تشدید وضعیت و امنیت مردم اوکراین است.  هیئت مدیره FIVB به این نتیجه رسیده است که به دلیل جنگ در اوکراین، آماده سازی و برگزاری مسابقات جهانی روسیه غیرممکن است.‌ بر این اساس تصمیم گرفته است که میزبانی مسابقات جهانی والیبال مردان FIVB که قرار بود در آگوست و سپتامبر 2022 برگزار شود، از روسیه گرفته شود.  

فدراسیون والیبال روسیه و کمیته سازماندهی والیبال 2022 از این موضوع مطلع شده اند. FIVB به دنبال یک کشور میزبان جایگزین خواهد بود تا اطمینان حاصل کند که خانواده جهانی والیبال، از جمله فدراسیون های ملی، ورزشکاران، مسئولان و هواداران از شرکت در یک جشنواره شاد و مسالمت آمیز ورزشی احساس امنیت و افتخار می کنند."

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha