جزیره آشوراده ظرف ۱۰ روز احیا شود

رئیس جمهور در شانزدهمین دور از سفرهای استانی دولت به گلستان آمد و در جلسه شورای اداری استان حضور پیدا کرد و مشکلات استان را برشمرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از گرگان، رئیس جمهور در جلسه شورای اداری گلستان با اشاره به اینکه پیش از سفر مهمترین مسائل استان مشخص شده و ارائه راهکار شده است گفت: استان گلستان به عنوان قطب کشاورزی کشور دارای مشکلات زیادی است. استان نیازمند احداث کارخانه محصولات کشاورزی و رونق اقتصاد روستاست.

صنایعی در شهرک های صنعتی استان داریم که با مشکلات عدیده ای روبرو است برخی از آنها تعطیل شده است باید بررسی شده تا جایی که امکان دارد راه اندازی شود.

در بخش تنش های آبی سدهای نیمه تمامی در این استان است، به ویژه گسترش سد نرماب در دستور کار اولویت دار قرار گرفت و برای روستاها باید طرح اضطراری برای کمبود آب طراحی شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه خلیج گرگان به سرعت احیا شود گفت: این خلیج نه تنها به اقتصاد استان کمک می کند بله برای کشور و منطقه هم اهمیت دارد.

دکتر رئیسی از وضعیت آشوراده ابراز تاسف کرد و گفت این منطقه گرفتار مسائل نابجای اداری است و برای احیای آن مهلت ۱۰ روزه به استان داده ایم. هرچه سریعتر برای گردشگری استان و کشور آماده شود.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: به اینچه برون هم به عنوان منطقه آزاد و هم به عنوان بازارچه مرزی توجه شود و می تواند محل خوبی برای صادرات و واردات نهاده های دامی که مورد نیاز است هم است باشد.

رئیس دولت در پایان این بخش از سخنان خود با بیان مشکلات پروژه پتروشیمی گلستان گفت: تعاونی های زیادی در استان داریم اما عدد تعاونی فعال کم داریم. تلاش شود تعاونی ها به ویژه در حوزه تولید مجددا فعال شوند.

خبرنگار: ملیحه زنگانه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha