کد خبر: 176848
۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۲۰:۵۹
رونمایی از کتاب یکصد سال ورزش کرمان

آیین رونمایی از کتاب "یکصد سال ورزش کرمان" تالیف محمد صنعتی در دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ در این مراسم که با حضور پیشکسوتان کشور و کرمان خانواده مرحوم صنعتی برگزار شد، مدیرکل هماهنگی وزارت ورزش و جوانان در این مراسم، تاریخ نگاری و گردآوری در حوزه ورزش را ارزشمند و آشنایی نسل آینده با آرمان‌های ورزشی و ورزشکاران را از دستاوردهای پیش روی کتاب" یکصد سال ورزش کرمان" برشمرد.

اسدی از زنده یاد صنعتی، مردی نکونام و بانی اقدامات بزرگ یاد کرد و گفت یاد و نام این بزرگمرد همواره جاودانه خواهد ماند.

طالقانی پیشکسوت کشتی کشور هم در این مراسم اقدامات زنده یاد صنعتی، برای ورزش استان را ماندگار توصیف کرد. وی این کتاب را اثری ماندگار در حوزه های ورزش، فرهنگ و هنر استان کرمان دانست.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی هم با گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد صنعتی، نویسنده فقید این کتاب ارزشمند و تبیین روحیات خیرخواهی و آثار اقدامات خیرخواهانه مرحوم صنعتی گفت :می‌طلبد خدماتی که آن مرحوم در امر ورزش و جوانان داشتند، در جامعه گسترش یابد.


پورابراهیمی به مسائل ورزش استان و شهر کرمان هم اشاره کرد و افزود :حوزه ورزش کرمان نیازمند تحول در ساختار و امکانات است و در برخی زمینه ها اقدامات خوبی انجام شده است، ولی نباید این اقدامات ما را در مسیر نگاه علمی و تخصصی و عدالت محور به امر ورزش و باشگاهداری غافل کند، زیرا ما امروز نیازمند عدالت در ورزش هستیم و رویکرد عدالت محوری در نقاط مختلف استان لحاظ شود.


وی به برنامه های پیش روی کلان ورزشی در سطح کشور هم اشاره کرد و گفت: از سال آینده فدراسیون‌ هایی که بیشترین قهرمان و مدال آور را دارند اولویت بندی می کنیم، راهکارهای عدالت محوری را از این فدراسیون‌ ها جویا می‌شویم، شرایط و امکانات استعداد یابی را در نقاط محروم  اعمال می کنیم و فوتبال از جمله این ورزش هاست.


مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان این کتاب را کتابی ماندگار و نتیجه نگاه خالصانه و تلاش‌های صادقانه زنده یاد صنعتی برشمرد و آنرا امانتی در دست خود و امروزی ها دانست و ابراز امیدواری کرد با چنین اقداماتی زمینه پیشرفت هر چه بیشتر و همه جانبه ورزش استان را فراهم کند.

میثم پاریزی با اشاره به حضور ۵۰ تیم از استان کرمان در رقابت‌ های لیگ های مختلف کشوری، ورزش معلولان و جانبازان این حضور را نتیجه تلاش‌های مستمر سال‌های گذشته افرادی همچون زنده یاد صنعتی و فعالان حوزه ورزش بیان کرد.

وی توسعه متوازن زیرساخت‌ های ورزشی و استعدادیابی ورزشی را نیازمند حمایت‌های مسئولان استان دانست.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از پیشکسوتان عرصه ورزش استان کرمان تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha