جذب و توزیع 90 متخصص در شهرستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در شش ماه اخیر، 90 متخصص جذب و به شهرستان های زیر پوشش این دانشگاه اعزام شده اند اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این زمینه رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر شاپور بدیعی با بیان اینکه این اقدام در راستای افزایش دسترسی عموم مردم به خدمات تخصصی و کاهش انتقال بیماران به سایر شهرستان ها و مرکز استان انجام شده است خاطر نشان کرد: در ایام نوروز نیز مدیران شبکه های بهداشت و درمان باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که متخصصان در روزهای پایان سال و ایام نوروز در شهرستان ها حضور داشته باشند تا بتوان در صورت نیاز خدمات را به عموم مردم ارائه داد.

وی با بیان اینکه در ماه های اخیر حوزه معاونت درمان دانشگاه در تمامی واحدهای زیر پوشش با حضور در خط مقدم جبهه درمان خدمات موثری را به بیماران کرونایی و غیر کرونایی ارائه داد تصریح کرد: اجرای برنامه نظام ارجاع و توسعه نسخه نویسی الکترونیکی از مهمترین اقداماتی بود که در این مدت به اجرا در آمد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود:  بهره برداری از بیمارستان ولایت با 100 تخت فعال در مرحله نخست و تجهیز این مرکز با همت و تلاش معاونت توسعه مدیریت و منابع و حمایت های رییس دانشگاه از دیگر اقدامات انجام شده در راستای خدمات رسانی به بیماران به شمار می رود.

دکتر بدیعی توسعه بخش سلول درمانی و پیوند مغز استخوان بیمارستان امام رضا(ع) را از یکی ازمهمترین برنامه های معاونت درمان در سال آینده عنوان کرد و گفت: همچنین راه اندازی بخش نورولوژی بیمارستان شهید هاشمی نژاد، تکمیل ارائه خدمات در سایر بخش های بیمارستانی از دیگر برنامه های سال آینده به شمار می رود.

وی با بیان اینکه در سال جاری یک میلیون و یکصد هزار تماس با مرکز فوریت های پزشکی و اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه حاصل شده است تصریح کرد: تجمیع مراکز پیام و سایت های رادیویی و توسعه  تله کاردیولوژی از جمله برنامه هایی است که در این حوزه در سال آینده دنبال خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه به همت مدیریت پرستاری در ماه های اخیر سامانه فالوآپ به منظور پیگیری بیماران مبتلا به کرونا در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه راه اندازی شده است اظهار کرد: الکترونیکی شدن فرایند های مدیریتی در حوزه پرستاری از مهمرین برنامه های این معاونت پیگیری خواهد شد.

دکتر بدیعی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد نخستین دانشگاه سطح کشور است که در تمام بیمارستان ها واحد اقتصاد درمان را راه اندازی و تحلیل های لازم نیز در این زمینه در حال انجام است گفت: اجرای برنامه های تله مدیسن و توسعه برنامه های این حوزه در راستای دسترسی عموم مردم استان به خدمات تخصصی و مشاوره ای از جمله برنامه هایی است که در سال آینده در این حوزه دنبال می شود.

وی با بیان اینکه در شش ماه اخیر اقدامات گسترده ای در حوزه نظارت و اعتبار بخشی معاونت درمان صورت گرفته است تصریح کرد: در سال جاری سامانه نظارت دانشگاه علوم پزشکی مشهد راه اندازی شد و بر اساس ابلاغ معاونت درمان وزارت بهداشت، در سال آینده مسئولیت راه اندازی سامانه نظارت در تمامی دانشگاههای علوم پزشکی کشور بر عهده مشهد نهاده شده است تا در نیمه دوم سال 1401 تمامی فرایندهای نظارتی به صورت الکترونیکی در کشور انجام شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در شش ماه اخیر به همت مدیریت تجهیزات پزشکی، دستگاه های مهم و استراتژیکی همچون آنژیوگرافی بای پلن بیمارستان قائم(عج)، شهید هاشمی نژاد و ولایت تامین شد تصریح کرد: در حال حاضر بررسی وضعیت موجود دانشگاه در حوزه تجهیزات پزشکی در حال بررسی است و در این زمینه اقدامات بسیار مهمی صورت گرفته است.

دکتر بدیعی افزود: تحلیل سند تحول تجهیزات پزشکی و نظارت و پایشی که باید در این زمینه باید انجام شود از برنامه های سال آینده این حوزه محسوب می شود.

وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری سلامت اقدامات مهمی در سال جاری به اجرا در آمد که از جمله آن می توان به افزایش مراکز درمانی دارای مجوز ipd اشاره کرد گفت: به طور حتم برنامه های گردشگری سلامت با قوت تمام ادامه می یابد و مراکز دارای مجوز به صورت فعال در حوزه گردشکران سلامت ارائه خدمت خواهند داشت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در حوزه طب سنتی اقدامات مهمی در حوزه نظارت و بازرسی از مراکز صورت گرفت که در سطح کشور نمونه است اظهار کرد: در سال آینده ضمن ادامه اقدامات نظارتی، تلاش می شود با اجرای طرح های تحقیقاتی کاربردی،طب سنتی را در بالین بیمار مورد استفاده قرار داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha