کد خبر: 177046
۱۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۱۸
۹ مدرسه خیرساز در رابر افتتاح شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از بهره برداری ۹ مدرسه خیر ساز به نام "شهید حاج قاسم سلیمانی" در شهرستان رابر زادگاه این شهید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رضا رضایی در آیین نمادین افتتاح مدارس خیرساز شهرستان رابر که با حضور معاون مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور، حاج اکبر ابراهیمی خیر نیکوکار مدرسه ساز، هدایتی مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان و رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد، ضمن تجلیل از خیران مدرسه ساز گفت:  هزینه ساخت این مدارس در مجموع با زیربنای هزار و ۱۰۰ مترمربع حدود ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برآورد شده که به همت نیکوکار حاج اکبر ابراهیمی تامین شده است.

وی افزود: مدرسه یک کلاسه روستای باب گلو، مدرسه یک کلاسه بابید اولیا در روستای ده دیوان و مدرسه یک کلاسه روستای کبیر هر کدام با زیربنای ۷۹ متر مربع و اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

بگفته مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، همچنین مدرسه ۲ کلاسه روستاهای تذرج و هلیرود هر کدام با زیربنای ۱۲۲ مترمربع و اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان افتتاح شد و ۲ مدرسه چهار کلاسه نیز در روستای شهیدپرور گنجان با اعتبار چهار میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد در حال ساخت است.

 مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در مراسم آیین افتتاح همزمان این مدارس ضمن قدردانی از مشارکت این خیر نیکوکار گفت: مدارس یک کلاسه ساخته شده با مشارکت صد درصدی خیر نیکوکار انجام شده و مدارس ۲ کلاسه و ۴ کلاسه با مشارکت خیر و نوسازی مدارس ساخته شده است.

هدایتی با اشاره به اینکه ۸ روستا در شهرستان رابر با مشارکت این خیرنیکوکار از نعمت مدرسه استاندارد برخوردار شده اند، گفته مدارس ساخته شده در روستای بابیدعلیایک‌کلاسه، روستای بابید سفلی یک کلاسه، روستای کبیر یک کلاسه، روستای ده دیوان یک کلاسه، روستای باب گلوئیه یک کلاسه روستای تذرج ۲ کلاسه، روستای هلیل رود ۲ کلاسه، روستای گنجان پسرانه ۴ کلاسه و روستای گنجان دخترانه ۴ کلاسه ساخته شده است.

وی گفت: این خیر نیکوکار تاکنون ۳۰ مدرسه در استان کرمان احداث کرده و هزینه تعمیر و بازسازی ۱۶ مدرسه آسیب دیده از سیل اخیر را نیز پذیرفته است و برای این ۹ مدرسه تاکنون جمعا ۳۵ میلیارد ریال هزینه کرده است. ۱۵ میلیارد ریال دیگر اعتبار ساخت مدارس مذکور نیز از محل اعتبارات نوسازی مدارس تامین شده است.

 شایان ذکر است؛ طبق مصوبه نشست شورای آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش ساخت اردوگاه راهیان مکتب سپهبد شهید سلیمانی در زمینی به مساحت ۲۹ هکتار و با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان اول فروردین ۱۴۰۱ همزمان با شصت و پنجمین سالروز تولد "سردار دل ها"، با حضور مسئولان کشوری و استانی در کرمان آغاز می شود.


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha