دومین مانور سراسری مقابله با عرضه آفتکش‌های غیر مجاز کشاورزی در کرمان

سرپرست حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان از برگزاری دومین مانور سراسری مقابله با عرضه آفت کش‌های غیر مجاز کشاورزی به منظور کنترل سطح عرضه و شناسایی و توقیف آفت کش‌های قاچاق و تقلبی به مدت ۲ روز همزمان با سراسر کشور در استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ لری با اشاره به برگزاری دومین مانور سراسری مقابله با عرضه آفت کش های غیرمجازی کشاورزی گفت:این رزمایش با همکاری جهاد کشاورزی، سازمان صمت، تعزیرات حکومتی و نظام مهندسیبا هدف نظارت بر فروشگاه ها و شرکت های عرضه کننده آفت کش و سموم کشاورزی و پایش سموم موجود اجرا و با تخلفات برخورد قانونی شد.

وی افزود :مرحله اول این رزمایش نهم تا یازدهم بهمن در ۱۴ شهرستان استان برگزار شد که در آن ۲۳۰ فروشگاه و شرکت بررسی و بیش از ۴۴۰ کیلوگرم سم قاچاق و تاریخ مصرف گذشته کشف و ضبط شد.

سرپرست حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان در مورد برگزاری مرحله دوم این رزمایش گفت: در راستای بهبود اجرای عرضه آفتکش ها در شبکه توزیع آفت کش‌های کشاورزی کشور، مدیر، رئیس اداره تولیدات گیاهی، حراست، بازرسی، روابط عمومی، کارشناسان مسئول حفظ نباتات و سایر کارشناسان جهادا کشاورزی شهرستانها ضمن انجام هماهنگی لازم با نمایندگان ادارات صنعت، معدن و تجارت و مسئول نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستانهای استان و کارشناسان ذیربط با همراهی سایر دستگاهای نظارتی و انتظامی شهرستان، در مانور مذکور مشارکت موثر و فعال داشتند.

لری هدف از اجرای این مانور را بازدید از واحدهای توزیع آفت کش‌های کشاورزی، فروشگاه‌های آفت کش نباتی و شرکت های توزیع کننده آفتکش و همچنین برخورد با مراکز غیر مجاز عرضه کننده آفتکش به منظور کنترل سطح عرضه و شناسایی و توقیف آفتکش‌های قاچاق و تقلبی دانست.

 وی گفت: همچنین برخورد جدی با کلیه اماکن و واحدهای متخلف که اقدام به فروش آفت کش‌های غیر مجاز کرده‌اند صورت گرفته و اعمال قانون در مورد آن‌ ها در این مانور مورد پیگیری جدی قرار گرفته است..

رییس جهاد کشاورزی سیرجان نیز درباره اجرای این مانور در شهرستان سیرجان گفت: درگشت مشترک بازرسی از فروشگاه های توزیع سموم و نهاده های کشاورزی این شهرستان، هدف از بازرسی و پایش فروشگاه های عرضه سموم کشاورزی در شهرستان جلوگیری ازعرضه و فروش سموم تقلبی، قاچاق و همچنین تاریخ مصرف گذشته و کاهش آلودگی زیست محیطی است.


 محمود آبادی با اشاره به فعالیت ۵۸ واحد فروش و فروشگاه مجاز عرضه سموم و آفت کش های کشاورزی در این شهرستان افزود: نظارت بر مصرف سموم دفع آفات نباتی در راستای صیانت از سلامت جامعه در دستور کار  است و از کشاورزان و بهره برداران محصولات کشاورزی باید در خرید و مصرف سموم حتما با کارشناسان مجموعه کشاورزی مشورت کنند تا همانند سنوات گذشته دچار خسارت در محصول و حتی درختان نشوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha