فعالیت ۷۰۰ گروه  جهادی در مناطق محروم زنجان  در نوروز ۱۴۰۱

مسئول بسیج سازندگی استان زنجان از فعالیت و خدمات رسانی ۷۰۰ گروه جهادی در مناطق محروم این استان در ایام نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)از زنجان ، سرهنگ فرشاد پیری در جمع خبرنگاران با اشاره به این که با گذشت بیش از چهاردهه از انقلاب اسلامی، فرهنگ جهادی و کار جهادی برگرفته از انقلاب اسلامی است، گفت: حرکت، کار و فرهنگ جهادی مسیر پیشرفت انقلاب اسلامی است و اردوهای جهادی عرصه تربیت نیروی جوان مومن انقلابی است.


وی با بیان اینکه با مشارکت اکثر گروه های جهادی در ایام تعطیلات سال نو، خدمات رسانی در مناطق محروم شهر و روستای ارائه می گردد،تصریح کرد:گروه های جهادی بویژه در طی یک دهه اخیر، در فواصل زمانی مختلف در طول سال بویژه مناسبت های ویژه و حتی ایام تعطیلات، نسبت به اجرای اردوهای جهادی در عرصه های مختلف (عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، اشتغال، بهداشت و سلامت، آموزش علمی و تحصیلی، کشاورزی، ورزشی، بحران و...) در مناطق محروم و کم برخوردار شهری و روستایی فعالیت های گسترده و خدمات رسانی متنوعی به جامعه هدف انجام می دهند و این اردوها صرفا محدود به ایام تابستان نیست.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان با توجه  اینکه ساماندهی و انسجام گروه های جهادی در قالب شورای جهادی شهرستان ها و مجمع جهادگران استان ، ارائه خدمات بطور موثر و مطلوب تر نسبت به گذشته انجام می شود افزود:  کارسازی ها و تسهیلگری های مختلفی برای فعالیت گروه های جهادی در بسیج انجام شده تا اثربخشی و نتیجه بهتری داشته باشد.


پیری با بیان اینکه اردوهای جهادی در ایام نوروز هرساله در بازه زمانی۲۰ اسفند ماه لغایت ۱۵ فروردین ماه برگزار می شود،تاکید کرد: امسال بیش از۷۰۰ گروه جهادی جغرافیا محور و محله محور استان در این اردوها فعالیت خواهند کرد که عمده فعالیت این گروه ها تامین و اهدای البسه، کفش، بسته های عیدانه، بسته های معیشتی و..... می باشد.

وی با بیان اینکه برای انسجام و هماهنگی بهتر و بیشتر گروه های جهادی با یکدیگر، قرارگاه های جهادی نوروز در هر شهرستان راه اندازی شده است، گفت: این قرارگاه در تمام شهرستان ها فعال خواهد بود.

این مسئول در پایان با اشاره به اینکه، در سازمان بسیج سازندگی نقشه راه ۱۰ ساله‌ای برای فعالیت‌های مختلف ترسیم، تبیین و ابلاغ شده است، اضافه کرد: از این رهگذر در تلاش هستیم که ماهیت تفکر جهادی را در کشور محقق سازیم.

خبرنگار : زهرا نوری 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha