آغاز رزمایش ترافیک نوروزی در کرمان

همزمان با سراسر کشور رزمایش ترافیک نوروزی از امروز در سراسر استان کرمان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ همزمان با سراسر کشور رزمایش ترافیک نوروزی استان کرمان با حضور ۱۸۰ تیم گشتی پلیس راه، ۶۰۰ نجاتگر و امدادگر هلال‌ احمر، هزار و ۳۰۰ نیروی عملیاتی فوریت‌ های پزشکی و ماشین‌ آلات راهداری در جاده‌ های مواصلاتی استان کرمان آغاز شد.

رئیس اورژانس و مرکز فوریت‌های پزشکی کرمان نیز از آمادگی و انجام ماموریت ۲۱۷ آمبولانس در قالب ۱۷۱ پایگاه جاده‌ای و بین شهری، ۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس، و هزار و ۳۰۰ نفر نیروی انسانی ماهر در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی در طرح نورزی خبر داد و گفت: بررسی‌ های انجام شده و واکاوی تلفات و حوادث رانندگی در طول ایام کرونا نشان داد که حضور پلیس که در این ایام مضاعف بوده تا ۸۰ درصد در کاهش حوادث پر تلفات رانندگی اثرگذار بوده است.

سید محمد صابری گفت: وقوع حادثه منجر به نقص عضو و معلولیت یا فوت عضوی از اعضای خانواده‌ ها، یک عمر بر روحیات و زندگی افراد تاثیر می‌گذارد و در این رابطه از مسئولان انتظامی می خواهیم مولفه اثربخش حضور پلیس در محورها را استمرار بخشند و متقابلا از مردم نیز می خواهیم قدردان حضور و خدمات بی وقفه پلیس باشند.

 فرمانده انتظامی استان کرمان نیز در سخنانی با ذکر نام و یاد شهدای عرصه نظم و امنیت گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه در بسیاری از مواقع جلوتر از دیگران در خط مقدم خدمت رسانی به مردم با رویکرد آگاه سازی‌ های خود حضور دارند و از این رو طی ایام پایانی سال و برنامه‌ های نظم و امنیت نوروز از آنان انتظار داریم با جدیت مضاعف، مسائل مختلف از جمله وضعیت معابر و طرح‌ ها ترافیکی و دیگر موضوعات آگاه سازی را به اطلاع مردم برسانند.

به گفته سردار ناظری: در این میان بر استفاده همه نهادها از ظرفیت فضای مجازی برای اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم به ویزه در خصوص اقدامات و تدابیر ایام نوروز، وضعیت جوی، امور ترافیکی و دیگر موارد تاکید داریم.

ویی به آغاز رزمایش ترافیک نوروزی پلیس و دیگر نهادهای خدماتی و امدادی پرداخت و گفت: پلیس نیز به نوبه خود به صورت مضاعف در محورهای درون و برون شهری حضور و استقرار خواهد داشت؛ اما همه باید در کنار هم تلاش کنیم حوادث جاده‌ ای رخ ندهند و شدت حوادث نیز با رعایت مقررات کاهش یابند.

 مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در سخنانی با تشریح مهم ترین برنامه‌های این واحد امدادی از حضور ۶۰۰ نجاتگر و امدادگر در پایگاه‌های جاده‌ای استان کرمان در ایام نوروز خبر داد و گفت: این نهاد، پویش‌ های زیادی را در ارتباط با پیشگیری از حوادث جاده‌ای راه اندازی و فعال خواهد کرد که قشر جوان، بیشترین حضور را در این برنامه‌ ها خواهند داشت.

 استاندار کرمان در این آیین، همکاری کامل فرمانداری‌ ها و دستگاه‌ های اجرایی با پلیس، آشکارسازی و رفع نقاط حادثه‌ خیز، کنترل سرعت خودروها، تمرکز بر ورودی شهرها، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌ بخشی و هشدارها را از الزامات کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای عنوان کرد.

علی زینی وند افزود: مجموعه انتظامی در همه اوقات سال به ویژه در این چند سالی که گرفتار کرونا بودیم به قیمت فدای جانشان کار و تلاش کردند تا همه از این امنیت و آرامش کنونی بهره ببریم.

 به گفته وی در این میان هلال احمر و دیگر واحدهای خدماتی و امدادی نیز در سیلاب‌ های اخیر و دیگر سوانح به خوبی مدیریت کردند؛ اما از آنجا که طی امسال به سبب کاهش محدودیت‌ های کرونایی، شاهد افزایش حضور گردشگران نورزی در دیار شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم، بر همکاری همه جانبه مردم، مسئولان و یگان‌ های خدماتی امدادی با پلیس به منظور نظم و امنیت مطلوب و پیشگیری از سوانح و حوادث تاکید داریم.

 شایان ذکر است؛ در ادامه این آئین ناوگان خودرویی پلیس راه، راهور، اداره کل راهداری، هلال احمر و اورژانس از جلوی جایگاه مسئولان رژه رفتند و طرح نظم و امنیت جاده‌ ای و ترافیک امسال خود را آغاز کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha