مالکین مسکن در زنجان در سامانه ملی املاک و اسکان ثبت نام کنند

رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه همشهریان در سامانه ملی املاک و اسکان ثبت نام کنند، گفت: مالکینی که حداکثر تا پایان اسفند ماه سالجاری در سامانه مذکور ثبت نام نکنند, واحد مسکونی آنها, خانه خالی محسوب می‌شود و پس از آن توسط سازمان امور مالیاتی مشمول مالیات بر خانه‌های خالی خواهد شد.

بهزاد کردلو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان، به پیامک ارسال شده به برخی از شهروندان در خصوص واحدهای مسکونی خالی و مالیاتی که برای این واحدها در نظر گرفته شده است اشاره کرد و گفت: برخی از این واحدهای مسکونی خالی نیستند و چون متقاضی در سامانه ملی املاک و اسکان ثبت نام نکرده است, به عنوان مسکن خالی تعریف شده است.

وی اظهار داشت: برای رفع این مشکل و اینکه واحدهای مسکونی خالی مشخص شود، می بایست تمام مالکین مسکن در استان در سامانه املاک و اسکان به آدرس اینترنتی  « amlak.mrud.ir » مراجعه و ملک خود را ثبت نمایند تا مشمول مالیات نشوند.

رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان گفت: به مالکینی که پیامک اشتباه در خصوص خانه‌های خالی ارسال شده و ملک یا املاک آنها به عنوان خانه خالی مشمول مالیات قرار گرفته است، باید در مرحله اول به سامانه سازمان امور مالیاتی به آدرس « my.tax.gov.ir »مراجعه کرده و وضعیت «عدم پذیرش مالیات متعلقه» را انتخاب کرده و در مرحله دوم هم باید به سامانه املاک و اسکان به نشانی « amlak.mrud.ir» مراجعه کرده وضعیت مالکیت و سکونت خود را ثبت کنند.

کردلو متذکر شد: با مراجعه و ثبت نام در این دو سامانه مشکل مذکور حل خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در صورت عدم ثبت اطلاعات ملک، آن واحد مسکونی خالی تلقی خواهد شد، ابراز داشت: مالکینی که خانه خالی دارند باید نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنند و ادارات راه و شهرسازی در استان‌ها دسترسی به سامانه املاک و اسکان ندارند و در صورت نیاز, خود متقاضیان به صورت خود اظهاری، اطلاعات خود را در سامانه یاد شده می توانند ویرایش کنند.

این مسئول  تصریح کرد:  ملکی که ورثه‌ای است و صاحب ملک در قید حیات نمی‌باشد و همچنین واحد مسکونی که به اجاره داده شده است, باید اطلاعات افرادی که در این واحدهای مسکونی زندگی می‌کنند در سامانه املاک و اسکان ثبت گردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha