تهران میزبان شب‌های فرهنگی استان‌ها/ اولین کتاب توریستی خانواده محور رونمایی شد

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگردی و صنایع دستی استان تهران در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما درباره آمادگی تهران برای پذیرش مسافران صحبت کرد.

به گزارش  گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما، پرهام جانفشان در برنامه《سلام تهران》در خصوص تدارک اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران برای ایام نوزوز گفت: تهران یک راه ارتباطی است که جاذبه‌های بی‌نظیر دارد. ما تورهای تهرانگردی را از طریق فضای مجازی فعال کرده‌ایم‌. در حال حاضر امکان تهران‌گردی و شهرستان‌گردی در سایت ویزیت تهران بارگذاری شده است.

وی از برگزاری شب‌های فرهنگی در ایام نوروز خبر داد و اظهار کرد: موزه‌ها و کاخ‌موزه‌های تهران میزبان شب‌های فرهنگی خواهند بود.این ویژه برنامه از ساعت ۱۵ آغاز می‌شود و تا ساعت ۲۱ ادامه دارد. در هر شب ویژه یک شهر، موسیقی، آئین و صنایع دستی آن شهر به نمایش گذاشته می‌شود و یک سخنران مطرح درباره آئین‌های آن شهر صحبت می‌کند، همچنین برنامه‌های جنگ هم برقرار است.

به گفته این مقام‌مسئول، نمایشگاه صنایع دستی بدون واسطه از دیگر طرح‌های نوروزی است و در حال حاضر چهل نقطه تهران از جمله موزه فرش و برج میلاد میزبان این نمایشگاه هستند.

جانفشان با اشاره به استقرار پایگاه استقبال از نوروز در ورودی هر شهر به منظور آشنایی مسافران با جاذبه‌های آن شهر، ابراز داشت: اولین کتاب راهنمای گردشگری تهران رونمایی شد و راهنمای توریستی خانواده محور است. قرار است خلاصه کتاب هم به زبان انگلیسی منتشر شود.

وی در پایان یادآور شد که مسافران برای انتقال انتقادات و پیشنهادات خود در ایام نوروز با شماره ۰۹۶۲۹ تماس بگیرند.

گفتنی است برنامه «سلام تهران» برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیما است که به تهیه‌کنندگی مازیار مهاجر سلطانی و علی شعبانی از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی ورزشی با اجرای مصطفی امامی، فریبا باقری و صدیقه مرادی روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha