کرمان امن‌ ترین کلان‌ شهر کشور در چهارشنبه‌ سوری ۱۴۰۰ شناخته شد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، ضمن تشکر از شهروندان به‌ خاطر رعایت موارد ایمنی در چهارشنبه‌ سوری، گفت: خوشبختانه در شب چهارشنبۀ آخر سال شاهد حادثۀ ناگوار و تلفات جانی در کرمان نبودیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رضا میرزایی گفت: پیک کار آتش‌ نشانان در شب چهارشنبه‌ سوری، از ساعت ٢١ تا ٢۴ بود که آمار حوادث در این ساعات افزایش پیدا کرد، اما بعد از این ساعات، شمار حوادث چهارشنبه‌ سوری کاهش یافت و به وضعیت آرام و پایداری رسید.

وی خاطر نشان کرد: اکثر حوادث آتش‌ سوزی در شب چهارشنبه‌ سوری امسال مربوط به سطح معابر و مواردی از قبیل ضایعات و تعدادی درخت بود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان افزود: این نوع حوادث در طول سال هم رخ می‌دهد، اما افزایش شمار آن در این شب به‌خاطر چهارشنبه‌ سوری بوده است.

میرزایی بیان کرد: اقدامات و برنامه‌ریزی‌ هایی با هدف کاهش حوادث در چهارشنبۀ پایان سال، از جمله راه‌ اندازی پویش «نه به چهارشنبه‌سوری خطرناک»، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای کودکان و نوجوانان در فرهنگسراها، انتشار پیام‌ های هشدار دهنده در خبرگزاری‌ ها، نشریات، فضای مجازی، صداوسیما و فضای شهری انجام شد.

وی، ضمن تشکر از همشهریان فهیم کرمانی، یادآور شد: خوشبختانه این حوادث، تلفات جانی و مالی برای شهروندان در بر نداشت و تمام حریق‌ ها مربوط به آتش‌سوزی لاستیک، زباله و درخت بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان تصریح کرد: شب چهارشنبه‌ سوری ۱۴۰۰ را با همکاری شهروندان در کنار نیروهای امدادی بدون تلفات جانی پشت سر گذاشتیم و امیدواریم در سال‌ های آینده نیز، این مراسم بدون هیچ حادثه‌ ای برگزار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha