بازدید روزانه ۳ هزار گردشگر از ارگ تاریخی بم

استاندار کرمان در بازدید از ارگ تاریخی بم گفت: بزودی مرمت ۱۰ تا ۱۵ خانه از ارگ تاریخی بم آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ علی زینی وند در بازدید از ارگ تاریخی بم گفت: طرح جامع و مناسبی برای بازسازی سایر اماکن ارگ تاریخی بم مانند: مسجد، مدرسه، کوچه و منازل سنتی زیبایی که در این مکان تاریخی وجود دارد در حال تنظیم است.

به گفته وی در تفاهم سه جانبه بین پایگاه جهانی بم ، بخش خصوصی و دولت مقرر شده است، خانه های ارگ قدیم بم با کمک اعتبارات بخش خصوصی، دولت و با همکاری نیروهای پایگاه جهانی بم مرمت شوند.

استاندار کرمان درباره حضور گردشگران از این مکان تاریخی ادامه داد: امسال بعد از ۲ سال که محدودیت سفر بود؛ شور و نشاط بسیار خوبی در ارگ بم وجود دارد. همچنین بعد از زلزله بخش هایی از این مکان تاریخی آرام آرام در حال بازسازی است.

زینی وند با بیان اینکه بعد از زلزله سال ۸۵ کارهای زیادی در این مجموعه انجام شده گفت: ارگ بم آرام آرام در حال بازسازی است، البته بازسازی آن به اعتباراتی هم نیازمند است که باید از محل اعتبارات استانی به آنها کمک شده و لازم است بخش خصوصی هم در این حوزه ورود کند.

استاندار کرمان افزود: امیدواریم این بنای بسیار زیبا و بی‌ نظیر بتواند در دنیا به جایگاه واقعی خود برسد و شاهد حضور گردشگران زیادی از سراسر دنیا و کشور در این بنای تاریخی باشیم.

زینی وند با اشاره به فراهم شدن زیرساخت‌ ها به اندازه معمول در این مکان تصریح کرد: هنوز هم زیرساخت‌ها کم است امسال بازدید از این مجموعه رونق خوبی دارد و امیدواریم در سال‌های آینده هم این رونق بیشتر شود.

وی با ابراز امیدواری از اینکه بخش‌های مختلف این بنای مهم نیز برای بازدید و هم برای اقامت بازدیدکنندگان آماده شده و ارگ تاریخی بم جلوه‌ های خاص خود را بروز دهد، افزود: تاکنون بخش زیادی از معابر اصلی ارگ بم که محل بازدید است بازسازی شده و طرح جامع خوبی نیز برای بازسازی بقیه قسمت‌ ها از جمله: مسجد، مدرسه، کوچه‌ ها و خانه‌ های سنتی در دستور کار است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه طی سال جاری ۱۰ خانه تاریخی در ارگ بم برای اقامت گردشگران بازسازی می‌شود بیان کرد: با اعتباری که بخشی از آن توسط استان و بخشی هم توسط بخش خصوصی تامین می‌شود، امیدواریم تا سال آینده شاهد باشیم که تحولات انجام شده در این مجموعه سرعت بیشتری بگیرد.

شایان ذکر است در این بازدید که فرماندار، امام جمعه بم و مدیر کل حوزه استاندار و تعدادی از مسئولان شهرستان حضور داشتند، توحیدی راهنمای پیشکسوت ارگ‌ با ذکر یاد از مرحوم ایرج بسطامی خواننده شهیر اهل شهرستان بم که در زلزله سال ۸۵ جان باخت و استاد بهزادی اندوهجردی(استاد ایشان در دانشگاه) اشعاری را قرائت کرد. همچنین سید محمد سعیدی شهدادی مدیر مسئول نشر آوای هستی با اهدای کتاب به استاندار کرمان از توجه ایشان به سرمایه های تاریخی و فرهنگی استان تقدیر کرد.

همچنین عیادت از بیماران بستری در بیمارستان پاستور بم، بازدید از مراکز توزیع میوه نوروزی و نمایشگاه صنایع دستی واقع در جنب ارگ تاریخی بم از دیگر برنامه های سفر استاندار کرمان به شهرستان بم بود.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha