سفر وزیر نیرو به استان کرمان و رهاوردهای این سفر

وزیر نیرو در آئین افتتاح طرح های صنعت آب و برق استان کرمان گفت: تا دو ماه آینده، ۲۱ واحد نیروگاهی با تولید بیش از ۲۷۰۰ مگاوات برق وارد مدار می شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رضا اردکانیان که در دومین روز سال جدید جهت افتتاح و بازدید از چندین طرح آب و برق و شرکت در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان به این استان سفر کرد، در بدو ورود به استان با حضور در گلزار شهدای کرمان، به مقام شامخ شهدا بویژه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ادای احترام کرد. وی سپس از طریق ویدئو کنفرانس هفت طرح بزرگ در حوزه آب و برق با اعتبار ۴۳۴ میلیارد تومان را افتتاح کرد.

وی در بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی شهید سلیمانی باغین گفت: با توجه به در پیش بودن تابستان از نزدیک نیروگاههای کشور را بازدید می کنیم تا در جریان مشکلات و رفع آنها قرار بگیریم.  

وزیر نیرو افزود: علاوه بر واحدهای فوق تا دوره اوج بار سال جاری در دو ماه پیش رو بیش از ۲۱ واحد نیروگاهی با بیش از ۲۷۰۰ مگاوات وارد مدار می شوند و بیش از ۷۷۷ مگاوات هم ارتقا توان واحدهای نیروگاهی خواهیم داشت. بگفته وزیر نیرو تاکنون ۷ واحد نیروگاهی جدید وارد مدار شده که با ۳۳۶ مگاوات ارتقاء توان واحدهای نیروگاهی جمعا ۱۴۹۰مگاوات افزایش ظرفیت تولید گزارش شده است.  

اردکانیان ادامه داد: طرح جدیدالحداث نیروگاه زرند کرمان با دو پروژه توسعه ای، ساخت نیروگاه فولاد بوتیا، انجام تعمیرات نیروگاه سیکل ترکیبی شهید سلیمانی کرمان تابستان امسال وارد مدار خواهند شد.

سفر وزیر نیرو به استان کرمان و رهاوردهای این سفر

وی با بیان اینکه همچنین برای بخش صنعت و سایر مصارف نیز برنامه ها و راهبردهای مناسب و خوبی توسط دولت دیده شده است، در خصوص تعرفه برق مشترکان گفت: قصدی برای کم کردن تعرفه ها نداریم و در این فرایند الگوهای تشویقی را برای شهروندان کم مصرف در نظر گرفتیم.

وزیر نیرو در آیین آبگیری سد قدرونی و افتتاح طرح های آب و برق استان کرمان گفت: طی هفت سال گذشته تعداد ۸ میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور از آب آشامیدنی سالم برخوردار شده اند. از ابتدای سال جاری ۳۰۰ هزار نفر در روستاها از شبکه آب سالم بهره مند شده اند، که اگر اعتبار ارزی ۷۵ میلیون دلار تامین شود، طبق روال آبرسانی به روستاهای کشور ادامه میباید.

اردکانیان تاکید کرد: ساز و کارها و راهکارهای مختلفی برای تامین آب شرب عملیاتی می شود تا مردم در کرمان و سایر نقاط خشک کشور دغدغه ای برای استفاده از آب سالم نداشته باشند.

وی اظهار داشت: امسال در قالب پویش هر هفته الف - ب - ایران، تعداد ۲۵۰ طرح  با سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومان در حوزه آب و برق در جای جای کشور به اتمام می رسانیم.

وزیر نیرو گفت: در مجموع ۲۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری طرح های افتتاح شده در صنعت برق و آب امسال است که تا پایان سال هر هفته به بهره برداری می رسند تا به عدد ۲۵۰ پروژه با ۲۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری به برسیم.

سفر وزیر نیرو به استان کرمان و رهاوردهای این سفر

اردکانیان تصریح کرد: در پویش هر هفته الف _ ب_  ایران ۲۵۰ طرح عمده و مهم تعریف شده، اما این بدان معنا نیست که فقط این ۲۵۰ طرح امسال به بهره برداری می رسد، بلکه این پروژه ها مهمترین پروژه های قابل افتتاح هستند.

وی بیان کرد: امسال ۹ سد افتتاح  و ۹ سد را آبگیری می کنیم که یکی از آنها سد قدرونی بود، ضمن آنکه شبکه تصفیه خانه و انتقال این سد نیز جزو برنامه های وزارت است.

وزیر نیرو با اشاره به افتتاح طرح آبگیری سد قدردانی راور افزود: امروز یکصدمین پروژه از ۲۰۰ طرح ساخت و سازی وزارت نیرو را افتتاح کردیم و ۵۰ طرح ساز و کاری نیز تا پایان سال اجرا می شود.

اردکانیان بیان کرد: سد قدرونی راور ششمین سدی است که از ابتدای امسال به مرحله بهره برداری می رسد و امیدواریم با ساخت سازه هایی نظیر این سد برای کنترل سیلاب های فصلی و تامین آب شرب اقدام کنیم.

وی گفت: همچنین امروز ۵۰۰ میلیارد تومان طرح سرمایه گذاری در بخش برق استان کرمان نیز به بهره برداری می رسد و ۴۶ پروژه آب و برق با سرمایه گذاری بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان در این استان در دست اجرا است.

سفر وزیر نیرو به استان کرمان و رهاوردهای این سفر

وزیر نیرو عصر در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان با تاکید بر این مطلب که تا پایان سال ۹۹ باید طرح سازگاری با کم آبی تمامی استان ها تصویب شود تا یک سند روشنی را به دولت بعد تحویل دهیم، گفت: مجوز تخصیص آب از دریا به استان ها را جز با تصویب کار گروه سازگاری با کم آبی نخواهیم داد.

رضا اردکانیان با اشاره به این مطلب که باید به شکلی اقدام کنیم که مردم بدانند قرار است تغییری در وضعیت ما ایجاد شود، گفت: در برنامه امسال وزارت نیرو ۲۰۰ طرح ساخت و سازی و ۵۰ طرح ساز و کاری در برنامه داریم که یکی از این طرحنهایی کردن طرح سازگاری با کم آبی استان ها است و هر مدیر عاملی که تا پایان سال این طرح را تصویب نکند، بار را از دوش او برمی داریم و در این زمینه تعارفی نداریم.

 وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح تخصیص آب از دریای عمان به استان کرمان مستلزم آن است که طرح نهایی سازگاری با کم آبی استان نهایی و تصویب شود و استان کرمان یکی از استان هایی است که در این عرصه عقب است و بارها به استاندار عرض کرده ام که این کار را سرعت ببخشید.

وزیر نیرو تصریح کرد: در ۱۱ استان کشور از جمله استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان و برخی استان های دیگر طرح سازگاری با کم آبی نهایی و تصویب شده است.

سفر وزیر نیرو به استان کرمان و رهاوردهای این سفر

اردکانیان با بیان اینکه در خصوص طرح های بلند مدت تامین آب نیز فکرهای خوبی شده است و ساز و کارهایی در دست انجام است، گفت:  تضمین عملی و اجرایی آن این است که همپای آن دغدغه چگونگی مصرف آب در بخش کشاورزی را داشته باشیم و باید به سمتی حرکت کنیم که دستگاه های مسئول در این زمینه هدف مشترک داشته باشند و کارگروه سازگاری با کم آبی ریل گذاری برای آن است که مساله آب مربوط به یک بخش و دستگاه نیست و اگر بخشی و دستگاهی شود باید بدانیم که به بیراهه رفته ایم.

وی ضمن قدردانی از تلاش های انجام شده در راستای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی استان کرمان، خاطرنشان کرد: برای تامین کسری آب مربوط به نواحی شهرک صنعتی مشکلی وجود ندارد و باید در سطح استان پیگیری شود.

وزیر نیرو گفت: در قضیه آب و برق که مربوط به وزاررت نیرو است سعی می کنیم استان کرمان مشکل نداشته باشد و مسائل را به موضوعات فوری و نیازهای کوتاه مدت تقسیم و اجرایی می کنیم.

سفر وزیر نیرو به استان کرمان و رهاوردهای این سفر

لازم به ذکر است؛ این طرحها که در نوزدهمین هفته از پویش ملی "# هر هفته- الف- ب- ایران" در سراسر استان کرمان افتتاح شد، شامل: افتتاح سد قدرونی راور همراه با آبگیری آن با حجم مخزن ۴۴ میلیون متر مکعب و با اعتباری بالغ بر ۹۷ میلیارد تومان،  پُست های ۱۳۲/۴۰۰ کیلو ولت جیرفت، بخش ۴۰۰ کیلو ولتِ پست ۲۳۰/۴۰۰ کیلو ولت کهنوج جمعا با اعتبار ۲۸۸ میلیارد تومان، خط ۱۳۲ کیلو ولت اسماعیلی- فاریاب و پست مدولار ۲۰/۲۳۰ کیلو ولت کهنوج در مجموع با اعتبار ۳۴ میلیارد تومان و نیز  با اعتبار پنج میلیارد تومان ۲۰.۵ کیلومتر دو مداره از خط ۲۳۰ کیلو ولت ارتباطی نیروگاه زرند و یک دستگاه فیدر ۴۰۰ کیلو ولت خط در پست نیروگاه کرمان با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار می باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha