برداشت بهاره گندم در جنوب کرمان آغاز شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از آغاز برداشت گندم در جنوب کرمان از نیمه اول فروردین ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سعید برخوری از آغاز برداشت گندم در جنوب کرمان خبر داد و گفت: برابر سیاست ها و برنامه های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی در سال زراعی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ برنامه کاشت محصول استراتژیک گندم با  ۱۰ درصد رشد نسبت به برنامه در سطح ۴۰ هزار و ۶۰۰ هکتار و پیش‌ بینی تولید به میزان ۱۵۵ هزار تن در جنوب کرمان هدف گذاری شد.

برخوری اظهار کرد: در سال زراعی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ به لحاظ تلاش کشاورزان در بهبود عملیات زراعی، تغذیه مطلوب، آبیاری مناسب و توسعه کشت های خطی و آبیاری پیش‌ بینی می گردد که عملکرد و تولید نسبت به برنامه ابلاغی و سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته باشد.

برداشت بهاره گندم در جنوب کرمان آغاز شد


وی از توزیع ۸ هزار تن بذر استاندارد در طبقات مادری و گواهی شده در سال زراعی جاری خبر داد و عنوان کرد: از جمله نکات مهم در بهزراعی مجهز بودن ۲۰ درصد سطح زیر کشت به آبیاری تیپ و اجرای ۷۰ درصدی کشت به روش خاک ورزی حفاظتی می باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: برابر با پیگیری انجام شده در مراکز عمده تولید، مراکز خرید راه اندازی شده است و به کشاورزان توصیه می گردد با هماهنگی مراکز جهاد کشاورزی و اخذ معرفی نامه نسبت به تحویل محصول مطابق ثبت سامانه اقدام نمایند.

برداشت بهاره گندم در جنوب کرمان آغاز شد


برخوری با اشاره به افزایش قیمت خرید گندم اظهار داشت: برابر پیگیری وزارت جهاد کشاورزی قیمت خرید هر کیلو محصول ۱۰۵ هزار ریال و مبلغ ۱۰ هزار ریال نیز به عنوان مشوق پرداخت می گردد.


وی افزود: از سطح ۴۰ هزار و ۶۰۰ هکتار گندم کاشته شده در منطقه پیش بینی می شود بیش از ۱۷۰ هزار تن محصول تولید و به مراکز خرید تحویل گردد.

شایان ذکر است؛ شهر قلعه گنج در جنوب کرمان بعد از استان سیستان بلوچستان دومین منطقه آغاز برداشت گندم در سطح کشور است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha