سلام به زندگی به جای قصاص پس از ۱۳ سال در کرمان

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان از جلب رضایت خانواده مقتولی که در اثر یک درگیری دوست خود را به قتل رسانده بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مهدی تقی زاده در مورد ماجرای قتل؛ اینچنین گفت: سال ۱۳۸۷ در محفلی دوستانه، نزاعی دسته جمعی رخ می دهد که در پی آن با بالا گرفتن نزاع، مقتول به دست دوست خود به قتل می رسد.

وی با اشاره به اینکه تا قبل از اجرای حکم سازش، قاتل در زندان بوده است، افزود : از ابتدای این قضیه و صدور حکم قصاص بیش از ۸ مرتبه برای برقراری صلح و گرفتن رضایت به اولیای دم مراجعه کردیم، اما با عدم رضایت مواجه شدیم .

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان تصریح کرد: سرانجام با کمک شورای حل اختلاف استان کرمان پس از ۱۳ سال در حضور معاون دادستان استان، رضایت خانواده متوفی جلب و این پرونده منجر به صلح و سازش شد و قاتل از قصاص رهایی یافت.

مهدی تقی زاده خاطر نشان کرد: ما امروز برای همدلی و همراهی بیشتر با مردم، به تقویت صلح و سازش و ایجاد امنیت و آرامش در جامعه نیاز داریم تا بتوانیم بخش عظیمی از گرفتاری‌ ها و دغدغه‌ های اجتماعی را رفع کنیم./ دادگستری استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha