برگزاری جشنواره بومی، محلی در بخش نگین کویر فهرج

سرپرست فرمانداری فهرج از برگزاری جشنواره بومی محلی مردمان بخش نگین کویر فهرج با اجرای برنامه‌ ها و بازی‌ های بومی و محلی در محل چاه ریگان بمناسبت روز ۱۲ فروردین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حسین سعید نیا با اشاره به اینکه در این جشنواره بیش از ۱۰ بازی بومی و محلی اجرا شد، گفت: این جشنواره بمناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی و نماد مردم سالار دینی در منطقه چاه ریگان بخش نگین کویر شهرستان فهرج برگزار شد .

وی افزود: با توجه به اینکه در آستانه روز طبیعت هستیم، این جشنواره در دل طبیعت و در کنار جنگل منحصر به فرد کهور با هدف احیاء بازی‌ های بومی و محلی و ایجاد نشاط و شادابی اجتماعی برگزار شد.

 فرماندار فهرج تصریح کرد: تصمیم داریم بصورت فصلی جشنواره‌ ها را در دل طبیعت، در کنار نبکاها (بزرگترین گلدان‌های طبیعی زیبای جهان ) و در دل کویر در کنار تپه‌ های شنی برگزار کنیم، تا شادی و نشاط را به مردم هدیه بدهیم .

 بخشدار نگین کویر فهرج نیز با بیان اینکه بازی‌ های بومی محلی معرفی کننده فرهنگ هر منطقه است، بیان کرد: در قلب کویر مرکزی ایران در محدوده چاه ریگان حدود ۲۰۰۰ هکتار از منحصر به فردترین جنگل‌ های کهور ایرانی وجود دارد که ارتفاعی بیش از ۱۲ متر دارند و این درختان به عنوان تثبیت کننده شن‌ های روان و باد شکن‌ های زنده محسوب می شوند.

 وی گفت: این جنگل‌ ها یکی از ظرفیت‌ های بخش نگین کویر در جهت رونق صنعت گردشگری در این بخش است.

گفتنی است؛ در حاشیه این مراسم، بازی‌ های محلی نظیر طناب کشی، چوب کشی، چوب بازی و همچنین نمایشگاه ارائه صنایع دستی و پخت نان روغنی انجام گرفت.

مسابقه مردان آهنین نیز بخش دیگری از برنامه‌ های امروز بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha