شهروندان ایرانی و افغانستانی حتماً واکسیناسیون سرخک را کامل کنند

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان گفت: با بازگشایی مدارس، واکسیناسیون سرخک اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر موقری پور با اشاره به شیوع سرخک در مناطق جنوب و شرق کشور و اجرای طرح واکسیناسیون سرخک در سیرجان گفت: از ۱۵ آبان تا ۱۲ آذر ۱۴۰۰ طرح کشوری واکسیناسیون علیه بیماری سرخک در جنوب شرق کشور از جمله شهرستان سیرجان اجرا شد. جمعیت هدف این طرح در سیرجان حدود ۴۸ هزار نفر از کودکان ۹ ماهه تا ۷ ساله بوده اند، که این تعداد شامل حدود ۴۰ هزار نفر ایرانی و حدود ۸ هزار نفر غیر ایرانی می باشد.

وی افزود: همچنین بیش از ۳۶ هزار نفر ایرانی و بیش از ۷ هزار نفر از اتباع خارجی علیه این بیماری واکسینه شدند، ولی هم اکنون این بیماری در کشورهای افغانستان و پاکستان شایع شده است، به طوری که وزارت بهداشت نسبت به اجرای کامل طرح واکسن MMR  «ام ام آر» در تمامی کشور فراخوان داده است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان در این باره تصریح کرد: طبق آمار معاون بهداشتی وزارت بهداشت، تاکنون حدود ۱۶۴ نفر در کشور به این بیماری مبتلا شده اند، لذا هر کسی که روند واکسیناسیون سرخک را تکمیل نکرده، حتماً به مراکز بهداشت در سراسر کشور مراجعه کند.

دکتر موقری پور خاطر نشان کرد: کشور عزیزمان در سال ۱۴۰۰ موفق به اخذ گواهی حذف سرخک از سازمان جهانی بهداشت شد، اما متأسفانه همزمان با این رویداد در کشور همسایه مان افغانستان این بیماری شایع و از طرفی با توجه به مسائل سیاسی کشور افغانستان و مهاجرت عده زیادی از شهروندان افغانستانی به کشور و پراکندگی آن ها در نقاط و شهرهای مختلف از جمله سیرجان، برای ما دغدغه ایجاد کرده است، زیرا در استان های مختلف مواردی از این بیماری گزارش شده و به دلیل حساسیتی که در مورد این بیماری وجود دارد از شهروندان ایرانی و غیر ایرانی که کودکان ۹ ماهه تا ۷ ساله خود را در برابر این بیماری ویروسی واکسینه نکرده اند می خواهیم این مهم را انجام دهند.

وی تأکید کرد: اتباع افغانستانی که قصد رفت و آمد به کشورشان را دارند، توجه داشته باشند که پروسه واکسیناسیون شان را حتماً کامل کرده باشند، زیرا در حال حاضر در کشور افغانستان این بیماری واگیردار شایع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha