علمای اهل سنت و جامعه روحانیت گلستان حادثه تروریستی مشهد را محکوم کردند

نشست صمیمانه علمای اهل سنت با مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی در گرگان برگزار و خواستار برخورد قاطع با عاملین شهادت طلاب در حرم رضوی شدند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از گرگان؛ در پنجمین روز از ماه مبارک رمضان نشست صمیمانه علمای اهل سنت با حضور حجت الاسلام و المسلمین حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی و همچنین حجت‌الاسلام سیفایی رییس سازمان ادیان ومذاهب، حجت‌الاسلام‌والمسلمین گرزین مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، مسئولان و همچنین علمای اهل سنت برگزار شد. 

در این نشست حجت الاسلام سیفایی اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی برای ساماندهی وحمایت وتوانمندسازی تبلیغ دینی در کشور است.

وی افزود: ازآنجایی که نگاه انقلاب اسلامی وجمهوری اسلامی براساس باور وعده های خداوند است امروزه با مسائل تبلیغ دینی مواجه هستیم.  

 سیفیایی تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی یک میز و دستگاه نیست بلکه جایی برای شنیدن چالش ها نکات مثبت و منفی ... است.

 رییس سازمان ادیان ومذاهب کشور گفت: هدف از برگزاری این نشست نیز شنیدن راهکارها، نکات مثبت ومنفی، چالش‌های پیش‌رو در جریان تبلیغ دین است و امیدواریم که درنهایت به یک جمع بندی برسیم.

در ادامه نشست برخی از علمای سنت به مباحثی همچون اهمیت امر به معروف و نهی منکر، مراحل تحصیل علوم دینی، اشراف بر مسائل جامعه که در امر تبلیغ دین اهمیت دارد پرداختند.

بررسی چالش های موجود بر سرراه تبلیغ دین مبین اسلام از جمله رشد وتعالی جامعه و استفاده مخالفان اسلام از فضای مجازی و رسانه و تبلیغات از دیگر مواردی بود که در این نشست صمیمانه به آن پرداخته شد.

همچنین در ادامه حجت الاسلام‌ حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: جلسه هم اندیشی علما که امروز در استان گلستان در قالب هم اندیشی برگزار شد پیرامون یک وظیفه بزرگ به نام جهاد تبیین است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به مسئلهه جهاد تبیین اهمیت زیادی قائل هستند و فرموده اند جهاد تببین بیان راهبردی اسلام است افزود: جهاد تببین وظیفه ای است که در عصر عقلانیت بشری هستیم اما به دوران قهقرایی تکفیر روبه رو هستیم، دورانی که در آن آمریکا و اسرائیل حمایت می کند از داعش آن هم نیرویی که به شیعه و سنی اهمیت نمی دهد، همانطور که داعش در عراق بیشترین افراد را از بین اهل تسنن به شهادت رساند تکفیر سوغات جهل است.

وی با اشاره به ماجرای شهادت علمای اهل سنت و شیعه گفت: این حوادث که باعث ناراحتی و شکستن قلب ادم می‌شود وچرا در زمانی که ملت ما در برابر استکبار جهانی ایستاده است، فشار اقتصادی راتحمل می کنیم و مانند دیگر کشورها سرتعظیم فرود نیاوردیم باید شاهد این جنایت ها باشیم. 

معاون سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: اقامه دین وظیفه ماست و این اقامه زمانی رخ می‌دهد که در راه خدا قیام کنیم ما باید دین را تببین کنیم. 

حجت الاسلام‌ حزیروای گفت: ما می‌خواهیم حرف دین را تببین کنیم شاید حرف دین برای بخشی از جامعه غریب و پنهان شده باشد.‌ در این زمان است که سنت ها و روش های دین فراموش می شود ما وظیفه داریم با فحشا، بی عدالتی، انواع آسیب اجتماعی همچون نزاع، تجاوز و غیره مبارزه کنیم. 

وی اضافه کرد: جهاد تبیین ریشه‌ ای ترین جهاد است و در نتیجه انجام این جهاد به جهاد امید خواهیم رسید و آن را خواهیم داشت این همان بیان محترمی است که در گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری به آن اشاره فرمودند.‌ 

در پایان مراسم سید علی مهاجر معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان نیز از برگزاری این نشست ابراز خوشحالی کرد و اظهار داشت: این قبیل نشست ها می تواند در حل کردن مشکلات موثر باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha