انتقال توده گرد و خاک از همسایه‌های غربی به کشور

کارشناس سازمان هواشناسی از انتقال توده گرد و خاک از کشورهای غربی همسایه به مناطقی از کشورمان و کاهش کیفیت هوا خبر داد که تا روزهای پایانی هفته همچنان مناطقی از کشور را دربر خواهد گرفت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی،  خاطرنشان کرد: امروز در بخش‌هایی از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی،‌ اردبیل، گیلان، ‌گلستان، مازندران، کردستان،‌ کرمانشاه، شمال ایلام، زنجان،‌ همدان، مرکزی، لرستان، قم و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز،‌ تهران و سمنان، رگبار باران و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را شاهد خواهیم بود که در بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق کشورمان انتظار بارش‌های پراکنده را داریم.

وی افزود: بارش‌ها برای فردا روز یکشنبه در سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنههای جنوبی البرز و شمال شرق و با شدت کمتر در شمال غرب نیز ادامه دارد و اواخر وقت روز یکشنبه این سامانه بارشی از مرزهای شمال شرق کشورمان خارج می‌شود.

گودرزی گفت: امروز با انتقال توده گرد و خاک از کشورهای غربی همسایه به کشورمان در مناطقی از شمال غرب، غرب، جنوب غرب و به تدریج بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز، کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: در بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق نیز وزش باد شدید موقت را داریم که می‌تواند در مناطق مستعد با خیزش گرد و خاک همراه باشد و این شرایط برای فردا یکشنبه نیز در بخش‌هایی از مرکز و جنوب دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشورمان برقرار است.

وی خاطر نشان کرد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه علاوه بر این مناطق در شمال غرب و غرب کشور نیز انتظار پدیده گرد و خاک را داریم.

به گفته گودرزی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل افزایش محسوس دما رخ می‌دهد و مجددا از روز چهارشنبه کاهش دما را در این مناطق شاهد خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: از امروز تنگه هرمز و روزهای یکشنبه و دوشنبه نواحی مرکزی و خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم می‌شود.

گودرزی ادامه داد: آسمان تهران امروز نیمه ابری و غبار آلود همراه با وزش باد خواهد بود و در بعدازظهر نیز رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید ایجاد خواهد شد.

وی افزود: بیشینه دمای امروز تهران به ۲۶ درجه بالای صفر می‌رسد.

کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: شاخص کیفیت هوا در حال حاضر ۱۷۷ بوده و شرایط برای همه گروه‌های سنی ناسالم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha