کد خبر: 178075
۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۲۰
دو برابر شدن تسهیلات مسکن روستایی

مدیر کل بنیاد مسکن استان کرمان گفت: امسال بر اساس مصوبه‌ ها تسهیلات بنیاد مسکن دو برابر و به عدد ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ علی اکبر سلطانی نژاد با اشاره به ساخت ۶ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی با تسهیلات یکصد میلیونی طی پارسال در استان کرمان، گفت: امسال نیز حدود ۱۲ هزار واحد دیگر نیز ساخته می‌شود.


وی از تحقق بازسازی یک هزار و ۵۰۰ واحد آسیب دیده از سیل اوایل دی ماه پارسال در جنوب استان خبر داد و گفت: با اخذ مصوبه ویژه سیل دوم، برای بازسازی خانه‌ های آسیب دیده از سیل، ساخت ۳ هزار و ۶۰۰ واحد دیگر نیز شروع می‌شود.


مدیر کل بنیاد مسکن استان کرمان  به حوزه‌ های مختلف خدمت رسانی این نهاد انقلابی اشاره کرد و تصریح کرد: شعار سال «تولید، اشتغال و دانش بنیان» نیز بخشی دیگر از برنامه‌ های بنیاد مسکن است و اجرای طرح‌ های مختلف، خود زمینه ساز ایجاد اشتغال بوده و تولید ارزان و البته مبتنی بر علم و دانش نیز مورد توجه است.

سلطانی نژاد با اشاره به ساخت مسکن برای محرومین، از ساخت ۶ هزار واحد برای محرومین در شهرستان‌های جنوبی و شرقی، خبر داد و خاطر نشان کرد: با اشاره به سکونت ۴۲ درصد جمعیت استان در روستاها، حتی در برخی شهرستان‌ ها نیز بیش از ۸۰ درصد جمعیت شان روستانشین هستند، که این مورد، وظایف بنیاد مسکن را دو چندان کرده است.

وی اجرای طرح‌ های هادی روستایی را از دیگر برنامه‌ های بنیاد مسکن برشمرد و با اشاره به اجرای بیش از ۶۰۰ طرح با اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومانی، بیان کرد: تهیه این طرح در روستاهای کمتر از ۲۰ خانوار نیز در دستور کار قرار گرفته است و با اجرای این طرح، فضای عمومی روستاها نیز ساماندهی می‌شود.


به گفته مدیر کل بنیاد مسکن استان کرمان طی دو دهه اخیر، ۶۴ درصد واحد های مسکونی روستایی استان مقاوم سازی شده اند که این رقم بالاتر از میانگین کشوری است، و با این رقم کرمان رتبه اول مقاوم سازی در بین استان‌ های کشور را داراست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha