کد خبر: 178147
۲۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۵۸
آغاز فصل برداشت کلزا در جنوب کرمان

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان از برداشت کلزا در این منطقه خبر داد و گفت: طبق برآورد کارشناسان کشاورزی یک هزار و ۲۵۰ تن محصول کلزا در جنوب کرمان تولید می شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ فرامرز رستگاری سطح زیر کشت کلزا در منطقه جنوب کرمان را ۵۰۴ هکتار اعلام کرد و افزود: عملیات برداشت کلزا در این منطقه از نیمه اول فروردین ماه در شهرستان های قلعه گنج، منوجان، رودبار جنو و فاریاب آغاز می شود و تا اواسط اردیبهشت ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه توسعه کشت و تولید محصول استراتژیک کلزا با تأکید بر ارتقاء بهره‌ وری و افزایش عملکرد در واحد سطح در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: توسعه کشت و تولید محصول استراتژیک کلزا در راستای برنامه‌ ها و سیاست‌ های وزارت جهاد کشاورزی به منظور افزایش ضریب خود اتکایی در تولید محصولات استراتژیک و راهبردی در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در جنوب کرمان برنامه ریزی شده است.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: برابر آمار رسمی و ثبت شده در سامانه پهنه بندی، کشت کلزا با استفاده از بذرهای استاتدارد و با قیمت یارانه ای از ارقام هایولا_۵۰ به میزان ۲ هزار و ۱۵۵ کیلو گرم و دلگان به میزان یک هزار و ۱۱۵ کیلوگرم در سطح زیر کشت ۵۰۴ هکتار انجام شده است.

رستگاری از اجرای عملیات «به زراعی» محصول کلزا در سطح ۳۶ درصد سطح کشت منطقه جنوب کرمان خبر داد و خاطر نشان کرد: با توجه به ارزیابی های انجام شده به دلیل تلاش کشاورزان در بهبود عملیات «به زراعی» از جمله: مکانیزاسیون کاشت، کنترل امراض و آفات، تغذیه مناسب، آبیاری مطلوب و توسعه آبیاری تحت فشار نوار تیپ؛ وضعیا کمی و کیفی مزارع کلزا نسبت به سنوات گذشته مطلوب تر می باشد.

وی به کشاورزان توصیه کرد: با توجه به اهمیت تولید و کنترل ضایعات کمی و کیفی تاکید می گردد، کشاورزان عزیز با مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی در برداشت به موقع مزارع، نهایت تلاش و دقت را به عمل آورند و منطبق بر ثبت سامانه پهنه بندی و اخذ معرفی نامه نسبت به تحویل محصول به مراکز خرید اقدام نمایند تا در پرداخت به موقع قیمت محصول آنان وقفه ای ایجاد نگردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha