برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی در کرمان

طی مراسمی با حضور رئیس هیات معارف جنگ ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرمانده قرارگاه منطقه‌ ای جنوب‌ شرق ارتش، استاندار کرمان و سایر مسئولین مراسم بیست و سومین سالگرد شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی در کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ در این مراسم؛ رئیس هیات معارف جنگ ارتش جمهوری اسلامی ایران از شهید صیاد شیرازی به عنوان شخصیتی مبتکر، ولایت مدار، مخلص، نابغه نظامی یاد کرد.


امیر سرتیپ ناصر آراسته؛ شهید صیاد شیرازی را فردی متدین و مدیون انقلاب اسلامی دانست و افزود: آن شهید والامقام حتی قبل از انقلاب و در دورانی که در حال آموزش نظامی در کشور آمریکا بود نیز هیچگاه از اصول دین و نماز خود غافل نشد.


وی با ذکر خاطراتی از دوران همرزمی خود با شهید صیاد شیرازی اظهار داشت: شهید صیاد شیرازی لحظه‌ ای از ولایت تخطی نکرد و هیچگاه خود را طلبکار انقلاب و نظام ندانست.


رئیس هیات معارف جنگ ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: شهید صیاد شیرازی هر چه می‌خواست برای خدمت می‌ خواست و تدبر و اندیشه نظامی او در کنار ایمان و اعتقاد اسلامی اش از او شخصیتی جادوانه ساخته بود.

فرمانده قرار گاه منطقه‌ ای جنوب شرق ارتش در کرمان نیز در این مراسم اظهار داشت: برخلاف گذشت بیست و سه سال از شهادت شهید صیاد شیرازی بسیاری از زوایای شخصیتی آن شهید پنهان مانده است.


سرتیپ امیر غلامعلیان برگزاری مراسم سالگرد این الگوهای ایثار را علاوه بر معرفی شخصیت شهدا برای نسل کنونی موجب پاسداشت مقام شهید و شهادت دانست و تصریح کرد: بسیاری از عملیات‌ های بزرگ ما در زمان جنگ تحمیلی از جمله عملیات‌ های: فتح المبین، ثامن الائمه، طریق القدس و بیت المقدس همه آن‌ ها حاصل طرح‌ ریزی امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی بود.


شایان ذکر است؛ در این مراسم ضمن رونمایی از کتاب «پرواز ۴۰۴» از خلبان این پرواز «جانباز سید کامل کاملی» جانباز ۵۰ درصد دفاع مقدس که با وجود جانبازی تا اواخر جنگ در میادین نبرد حضور داشت، تقدیر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha