سالمندان، بیماران قلبی و ریوی و تنفسی در زمان آلودگی هوا از منزل خارج نشوند

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در زمان آلودگی هوا از سالمندان و همچنین افراد دارای بیماری‌های قلبی، ریوی و مشکلات تنفسی می‌خواهیم که از منزل خارج نشوند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر ایوب توکلیان  اظهار کرد: سالمندان و همچنین افراد با بیماری‌های قلبی و ریوی و مشکلات تنفسی در زمان آلودگی هوا از منزل خارج نشوند و به سایر افراد جامعه هم توصیه می‌کنیم که از خروج‌های غیر ضروری از منزل پرهیز کنند.

وی اضافه کرد: همچنین به افراد سالم در زمان خروج ضروری از منزل هم توصیه بر استفاده از 2 ماسک استاندارد داریم تا گرفتار مشکلات کرونا و آلودگی هوا نشوند، آن هم در شرایطی که همزمان این مشکلات را شاهد هستیم و باید مراقبت های بیشتری در این خصوص داشته باشیم.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه از کسانی که شاغل هستند می‌خواهیم که اگر فعالیتشان تعطیل نبود رعایت تمامی نکات بهداشتی به خصوص استفاده از 2 ماسک در محل کار را کاملاً جدی بگیرند، خاطرنشان کرد: این نکته بسیار مهم باید مورد توجه تمامی شاغلان به‌ ویژه کسانی که مبتلا به بیماری‌های قلبی، ریوی و مشکلات تنفسی هستند، باشد و نکته مهم دیگر اینکه فضای ایمن در محل کارشان را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و داشتن تهویه مناسب ایجاد نمایند.

دکتر توکلیان ضمن تأکید بر رعایت بیش از پیش تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی در ایام همزمانی ویروس کرونا و آلودگی هوا، گفت: رعایت مواردی همچون استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی هم برای دوری از کرونا و هم جهت عدم ایجاد آسیب در وضعیت هوای نامناسب بسیار مورد تأکید است.

وی ضمن اشاره به افزایش موارد مبتلا، سرپایی و بستری کووید، افزود: در روزهای اخیر آمار بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا رو به افزایش بوده و عمده دلیل آن کم‌ توجهی‌ها و بی‌ توجهی‌های ایام نوروز در خصوص عدم انجام واکسیناسیون کامل و عادی‌انگاری در زمان سفرها و دید و بازدیدها بوده است و امیدواریم که این روند افزایشی ادامه دار نباشد و در ماه مبارک رمضان گرفتار موج هفتم بحران نشویم و بر سختی کادر درمان آن هم با لباس سخت و دهان روزه افزوده نشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha