عمل موفقیت آمیز جراحی حساس مغز در بیمارستان امام رضا(ع) سیرجان

سرپرست بیمارستان امام رضا (ع) از موقیت آمیز بودن عمل جراحی حساس مغز دختر ۱۱ ساله کرمانی و نجات این بیمار در بیمارستان امام رضا(ع) سیرجان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر محمد قاسم زاده گفت: حادثه مربوط به دختر بچه ۱۱ ساله کرمانی است که به دنبال آسیب شدید جمجمه به دلیل اصابت سر به شیشه خودرو حین یک تصادف سخت، به بیمارستان امام رضا (ع) منتقل شد.

وی ادامه داد: بیمار به دلیل کاهش سطح هوشیاری در اثر شدت جراحات وارده به جمجمه (ضربه شدید مغزی) و آسیب به سیستم تنفسی، در حالی که بین مرگ و زندگی بود، توسط دکتر کیاندخت خورشیدی متخصص طب اورژانس و پرسنل اورژانس بیمارستان سریعاً تحت درمان های اولیه اورژانسی قرار گرفت و بلافاصله توسط دکتر مریم السادات بهشتیان متخصص جراحی مغز و اعصاب و دکتر مژگان السادات بصیری زاده متخصص بیهوشی به اتاق عمل انتقال داده شد.

سرپرست بیمارستان امام رضا(ع) افزود: با توجه به شرایط بیمار و ریسک بالای جراحی، این عمل بیش از ۲ ساعت طول کشید و در نهایت، خونریزی بیمار کنترل و به بخش ICU منتقل گردید.

دکتر قاسم زاده تصریح کرد: این دختر بچه پس از بستری در بخش ICU در حالی که روند بهبودی را طی می کرد، دچار ایست قلبی و تنفسی شد، که با یاری خداوند و با کمک و همکاری همه همکاران تیم پزشکی خصوصاً دکتر حمیدرضا وثوق متخصص بیهوشی در تلاشی ۳۰  دقیقه ای احیا شد و پس از گذشت چند روز با حال عمومی خوب از بخش ICU به بخش منتقل و ان شاء الله پس از طی مراحل بعدی درمان به زودی مرخص خواهد شد.

سرپرست بیمارستان امام رضا (ع) در پایان خاطر نشان کرد: از تلاش ها و زحمات تمامی پرسنل بیمارستان به ویژه اعضا کادر درمانی تشکر و قدردانی ویژه ای دارم و دست یکایک این عزیزان را که با روحیه بالا و تلاش های شبانه روزی مشغول به خدمت رسانی به همشهریان عزیز سیرجانی و مراجعین محترم هستند، می بوسم و یقین دارم این تلاش ها و زحمات در پیشگاه پروردگار متعال به بهترین و نیکوترین شکل مأجور خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha