تالاب جازموریان ثبت بین المللی می شود

سرپرست معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان محیط زیست کشور گفت: جازموریان تنها تالابی است که آب شیرین دارد و تلاش می‌کنیم این تالاب را ثبت بین المللی کنیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مجتبی ذوالجودی گفت: تالاب جازموریان یکی از تالاب‌ های خوب کشور از نظر آبگیری است، که در زمان بارندگی‌ های زمستان گذشته ۸۰ درصد آن آبگیری شده است و اکنون ۵۰ درصد آبگیری آن باقی مانده است.

وی افزود: احتمال می‌دهیم دچار کمبود بارش و کم شدن سطح آب این تالاب شویم، که با وزارت نیرو در مورد حفظ حق آبه تالاب هماهنگ شده است.

به گفته سرپرست معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان محیط زیست کشور؛ جازموریان تنها تالابی است که آب شیرین دارد و تلاش می‌کنیم این تالاب را ثبت بین المللی کنیم، تا بتوانیم برای حفظ آن از کمک‌ های بین المللی بهره ببریم.

ذوالجودی تصریح کرد: باید با جهاد کشاورزی هماهنگ شود که برای چرای دام در محدوده این تالاب برنامه ریزی صورت گیرد تا باعث تخریب این منطقه نشوند.

وی خاطر نشان کرد: سازمان حفاظت محیط‌ زیست و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامه دارند تا از مالچ طبیعی برای تثبیت شن های روان استفاده شود، تا به طبیعت آسیب وارد نشود و چند شرکت دانش بنیان تولیداتی در این زمینه دارند که از آنها استفاده خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha