رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در نیمه شمالی

کارشناس سازمان هواشناسی برای نیمه شمالی کشور طی روز جاری رگبار و رعد و برق و وزش شدید باد را پیش‌بینی کرد و از شروع روند کاهش نسبی دما در شمال غرب کشور از امروز تا دوشنبه خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی  درباره آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور طی ساعات امروز شنبه ۲۷ فروردین‌ماه و نیز روزهای آتی، گفت: امروز در شمال شرق و شرق کشور و نیز مرکز، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی و مناطق شرقی و ساحلی دریای خزر، در بعضی از ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ را پیش‌بینی می‌کنیم.

وی افزود: این شرایط جوی فردا نیز در سواحل شرقی دریای خزر و نیز ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی، شرق و شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت. روز دوشنبه مجددا شمال شرق و شرق کشور و نیز ارتفاعات جنوب شرق، این شرایط را تجربه خواهند کرد.

رفیعی ادامه داد: این سامانه بارشی روز سه‌شنبه در شمال شرق کشور به فعالیت خودش ادامه داده و اواخر وقت هم از کشور خارج خواهد شد و انتظار داریم در روز چهارشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار را داشته باشیم.

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین گفت: امروز در بخش‌هایی از شمال غرب، جنوب و جنوب غرب کشور و فردا هم در بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق کشور، رگبار پراکنده و گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بارش‌ها در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی احتمال دارد به شکل برف باشد.

وی افزود: از نظر شرایط دمایی هم از امروز تا روز دوشنبه در شمال غرب کشور کاهش دمای ۶ تا ۱۰ درجه را پیش‌بینی می‌کنیم و روز دوشنبه تا سه‌شنبه در شمال شرق، این کاهش دما بین ۷ تا ۱۲ درجه خواهد بود و دمای حداقل در برخی از این مناطق به زیر صفر هم خواهد رسید.

رفیعی گفت: دمای هوا از روز دوشنبه در استان‌های گیلان و مازندران و از روز سه‌شنبه در استان گلستان به طور محسوسی افزایش خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی اضافه کرد: از امروز تا روز دوشنبه در دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز و نیز شرق و جنوب شرق کشور، جنوب غرب، جنوب در بعضی از ساعات وزش باد شدید را خواهیم داشت و احتمال خیزش گرد و خاک هم وجود دارد.

وی ادامه داد: آب‌های جنوب کشورمان در تنگه هرمز و شرق خلیج فارس و نیز شرق دریای عمان، امروز مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود. آب‌های دریای خزر به‌ویژه شرق این دریا نیز فردا مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی ادامه داد: تهران هم امروز گاهی بارش پراکنده را خواهد داشت و بعد از ظهر به شکل رگبار و رعد و برق خواهد بود و وزش باد شدید را هم برای پایتخت پیش‌بینی می‌کنیم و احتمال ریزش تگرگ هم وجود دارد. حداکثر دما در تهران امروز به ۲۱ درجه خواهد رسید و حداقل دما هم امروز ۱۳ درجه ثبت شد و پیش‌بینی می‌کنیم فردا هم حدودا به ۱۱ درجه بالای صفر برسد.    

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha