معرفی نفرات برتر مسابقات تنیس روی میز یادواره شهید کلبادی نژاد جیرفت

رییس اداره ورزش و جوانان جیرفت از برگزاری مسابقات جایزه بزرگ تنیس روی‌ میز گرامیداشت شهید مدافع سلامت، شهیده کلبادی‌ نژاد و معرفی برترین های این دوره در این شهرستان خبر داد و گفت: در این مسابقات ۸۹ ورزشکار با هم به رقابت پرداختند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مهدی ارم بین با بیان اینکه این مسابقات در ۲۵، ۲۶ و ۲۷ فروردین ماه سال جاری برگزار و در سطح جنوب شرق کشور برنامه ریزی شد، افزود: مقام های اول تا چهارم مسابقات جایزه بزرگ تنیس روی میز گرامیداشت شهیده کلبادی نژاد را به ترتیب امیرحسین دورانی، حسین شارکی، مبین اسفندیاری و هادی شفیعی کسب کردند.

وی اظهار داشت: همچنین در این مسابقات علی اصغر سلیمانی به عنوان پدیده مسابقات معرفی شد.

رییس اداره ورزش و جوانان جیرفت تصریح کرد: این مسابقات با توجه به موقعیت شهرستان جیرفت در سطح جنوب شرق کشور برنامه ریزی شده، تا پینگ پنگ بازان استان های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در این مسابقات شرکت کنند.

ارم بین ادامه داد: مسابقات جایزه بزرگ تنیس روی میز گرامیداشت شهیده کلبادی نژاد با حضور ورزشکارانی از شهرستان های کرمان، بافت، جیرفت، کهنوج، منوجان، سیرجان، رفسنجان، عنبرآباد، رودبار جنوب و شهرستان رودان (استان هرمزگان) به میزبانی شهرستان جیرفت برگزار شد.

وی سطح مسابقات جایزه بزرگ تنیس روی میز گرامیداشت شهیده کلبادی نژاد را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: مسابقه فینال ساعت سه بامداد امروز (شنبه) با حضور جمعی زیادی از تماشاگران برگزار شد.

رییس اداره ورزش و جوانان جیرفت با بیان اینکه دور اول مسابقات در پارک ولیعصر جیرفت برگزار شد، گفت: با توجه به وزش تندباد مسابقات دور دوم در سالن تنیس روی میز جیرفت برگزار شد.

ارم بین؛ جایزه مسابقات جایزه بزرگ شهیده کلبادی نژاد را به ترتیب ۵۰ میلیون ریال، ۳۰ میلیون ریال و ۲۰ میلیون ریال برای مقام های اول تا سوم عنوان کرد و افزود: این مسابقات در بخش انفرادی بصورت آزاد و بدون هیچ محدویت سنی برگزار شد.

وی بیان کرد: این مسابقات به یاد شهید مدافع سلامت شهیده میترا کلبادی نژاد در ماه مبارک رمضان برنامه ریزی و برگزار شد.

رییس اداره ورزش و جوانان جیرفت به مزایایی ورزش تنیس روی میز اشاره کرد و بیان داشت: تقویت هوش و حافظه، افزایش تمرکز و دقت، جلوگیری از بیماری آلزایمر، تقویت قوه بینایی و دید و درگیر بودن تمام اعضا و جوارح بدن در این ورزش از ویژگی های این ورزش است.  

وی خاطر نشان کرد: تنیس روی میز اولین رشته سرعتی در بین رشته های راکتی دنیا است که همزمان ۲ نیم کره مغز را فعال می کند.

رییس اداره ورزش و جوانان جیرفت؛ دومین رشته سخت ورزشی به لحاظ وضعیت بدنی (بعد از پرش با نیزه)، پرجمعیت ترین رشته ورزشی، رشته ای به اندازه یک وزنه بردار قدرت، یک دونده سرعت، یک ژیمناستیک انعطاف و شطرنجی با ۱۶۰ کیلومتر در ساعت را از دیگر محاسن ورزش تنیس روی میز عنوان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha