طرح تشدید نظارت بر فرآورده‌ های دامی تا اواخر ماه رمضان در کرمان

رئیس شبکه دامپزشکی کرمان از تداوم نظارت دامپزشکی بر فعالیت عرضه کنندگان فرآورده‌ های خام دامی تا اواخر ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ آمنه زینلی گفت: بازرسی از همه مراکز تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌ های خام دامی شهرستان کرمان در اولویت برنامه های کاری شبکه دامپزشکی در ایام مبارک ماه رمضان است.

وی اظهار داشت: طرح تشدید نظارت بر تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی تا آخر ماه رمضان تداوم خواهد داشت و به دلیل اهمیت سلامت مواد غذایی و مصرف کنندگان، طرح تشدید نظارت شبکه دامپزشکی بر عرضه مواد خام دامی با حساسیت بیشتری در این روزها در حال انجام است و ناظرین بهداشتی شبکه دامپزشکی با مشاهده کوچک ترین تخلف در این زمینه برخورد قاطع و جدی خواهند کرد.

به گفته رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با توجه به خطر انتقال بیماری‌ های مختلف در اثر عرضه غیربهداشتی فرآورده‌ های خام دامی، از کلیه شهروندان انتظار می‌ رود از خرید گوشت مرغ یا قطعات ران و سینه فاقد بسته‌ بندی، گوشت قرمز فاقد مهر دامپزشکی، گوشت از پیش چرخ شده، آلایش مرغ بدون بسته‌ بندی و یا فرآورده‌ های خام دامی دارای بسته‌ بندی با برچسب مخدوش خودداری کرده و هنگام خرید موارد بسته‌ بندی به تاریخ تولید، انقضا و کد بهداشتی دامپزشکی توجه کنند.

زینلی از کلیه فعالان و عرضه کنندگان مواد پروتئینی تقاضا کرد؛ با رعایت کامل ضوابط بهداشتی و دستورالعمل‌ های دامپزشکی به ارتقاء سلامت جامعه کمک کنند و همچنین از شهروندان خواست ضمن تهیه فرآورده‌ های خام دامی مورد نیاز خود از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی، برای گزارش تخلفات بهداشتی با شماره ۳۲۱۳۴۳۶۶ شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان تماس حاصل بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha