برپایی نمایشگاه صنایع دستی شهرستان زرند در کشورهای حوزه‌ خلیج فارس

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان زرند از این شهرستان بعنوان یکی از شهرستان‌ های پیشتاز و مطرح در آموزش، احیا و ترویج صنایع دستی در کشور و برپایی نمایشگاه صنایع دستی هنرمندان این شهرستان در کشورهای حوزه خلیج فارس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد اسلامی با اعلام اینکه صنایع دستی هنرمندان شهرستان زرند در کشورهای حوزه خلیج فارس با هزینه‌ی شخصی این هنرمندان و برای معرفی قالیت های صنایع دستی زرند به معرض نمایش در آمده است، گفت: کشورهای حوزه‌ خلیج همیشه فارس از جمله امارات متحده، عراق، عمان و چند کشور دیگر مقصد کارهای این هنرمند توانمند می‌ باشد، که تاکنون برپایی نمایشگاه صنایع دستی شهرستان زرند در این کشورها با استقبال خوب بازدیدکنندگان روبرو شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ کارگاه خانگی صنایع دستی در شهرستان زرند فعال است؛ افزود: تعداد قریب به ۳۵۰۰ نفر از صنعتگران  و هنرمندان بخش تولید صنایع دستی، دارای کارت‌ های مهارت از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان هستند و تعداد ۹۰۰ نفر هم تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند. همچنین تعداد ۸۰۰ صنعتگر دیگر نیز برای استفاده از خدمات بیمه‌ های اجتماعی به ادارات بیمه معرفی شده اند، که از این حیث هم شهرستان زرند پس از شهرستان کرمان دارای آماری قابل توجه می‌ باشد.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان زرند با تاکید بر نقش مهم و اساسی صنایع دستی در اقتصاد مقاومتی، خاطر نشان کرد: اکنون صنایع دستی با ایجاد اشتغال آسان، سریع، ارزان و پایدار توانسته است به اهداف خود دست پیدا کند.

اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه توجه به صنایع دستی بعنوان یکی از مهمترین مؤلفه‌ های اقتصاد مقاومتی مطرح می‌ باشد، گفت: بنا بر منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال، تلاش شهرستان روی افزایش کیفیت و نیز خلق ایده‌ های جدید در بسته بندی صنایع دستی معطوف خواهد شد و تلاش خواهیم کرد از ظرفیت صنعتی شهرستان زرند در راستای حمایت از این بخش استفاده کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha