پیگیری مشکلات معافیتی خودروسازان کرمان در چارچوب قانون

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان کرمان، از تلاش حداکثری این اداره در راستای رفع مشکلات فعالان اقتصادی و معافیت های مالیاتی خودروسازان کرمان در چارچوب قانون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حمید زینل پور در حاشیه بازدید از کارخانه های خودروسازی کرمان موتور و مدیران خودرو در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم، گفت: بدون شک مالیات را باید به عنوان یکی از اصلی‌ ترین و اساسی ترین مولفه‌ های توسعه پایدار در کشور دانست.

وی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در بخش تولید و در چارچوب قوانین و مقررات در بحث معافیت های مالیاتی که به صورت قانونی به شرکت های خودروسازی تعلق می گیرد، راهنمای مؤدیان باشیم.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان کرمان ادامه داد: با حمایت از تولید در این منطقه نیز توسعه ایجاد خواهد شد و سرمایه گذاری نیز انجام خواهد گرفت. همچنین باید کار را برای فعالان اقتصادی تسهیل کنیم تا به حق قانونی خود برسند.

زینل پور تاکیدکرد: مالیات به عنوان یکی از مهمترین منابع درآمدی دولت همواره در برنامه‌ های توسعه جایگاه ویژه‌ ای داشته و اداره امور مالیاتی سازمانی است که باید بودجه دولت را در چارچوب قوانین تامین کند.

وی تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید یکسری معافیت های قانونی مخصوص به خود را دارد و یکی از مشکلات کارخانه های خودروسازی معافیت های مربوط به مناطق کمتر توسعه یافته است.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان کرمان خاطر نشان کرد: یکسری از تقسیمات کشوری تغییر یافته و اگر در تقسیمات جدید منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید به عنوان منطقه کمتر توسعه یافته تلقی شده باشد، می تواند از ۵۰ درصد معافیت مالیاتی بخش حقوقی استفاده کند و همچنین مدت زمان معافیت ها در مناطق کمتر توسعه یافته نیز بیشتر است.

زینل پور در پایان تاکید کرد: مقام معظم رهبری در ابتدای هر سال بر تولید تاکید دارند و اداره امور مالیاتی نیز سعی دارد بر اساس آنچه به نفع تولید کننده است و قانون نیز اجازه می دهد، در آن مسیر حرکت کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha