اولویت مسئولان باید آموزش و مناسب سازی محل اسکان کودکان بی سرپرست باشد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: طبق قانون حمایت از کودکان و نوجوانان، مسئولان بایستی اولویت کاری خود را آموزش و مناسب سازی محل اسکان و زندگی کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مهدی قویدل در جلسه پیگیری مصوبات نشست بررسی وضعیت کودکان کار و بد سرپرست که با حضور شهردار کرمان و سایر مسئولین برگزار شد، اظهار کرد: نظر به ابلاغ آیین نامه اجرایی قانون حمایت از کودکان و نوجوانان به همه دستگاه‌های اجرایی، موضوع ساماندهی و آموزش کودکان کار، بی سرپرست و بدسرپرست، مطابق ماده ۶ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان مصوب ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ وظیفه همه دستگاه‌های مسئول در این قانون پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: در راستای اجرای این قانون مسئولان باید اولویت کاری خود را آموزش و مناسب سازی محل اسکان و زندگی کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، اطلاع رسانی عمومی در این حوزه قرار دهند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: بحث مشکلات مرکز نگهداری کودکان بچه‌ های آفتاب به صورت ویژه در دستور کار دادگستری استان کرمان است و تا حصول نتیجه رضایت بخش در این خصوص، پیگیری‌ ها توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان ادامه خواهد یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha