اجرایی شدن طرح جمع آوری سلاح و مهمات در شهرستان ریگان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان گفت: طرح اورژانس قضایی به همراه طرح کاهش خشونت و جمع آوری سلاح و مهمات در ریگان اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مهدی قویدل در نشست صمیمی مصلحین و حکمین قرآنی و اعضای شورای حل اختلاف شهرستان ریگان, که با حضور امام جمعه، رئیس دادگستری و اعضاء شورای تامین برگزار شد، گفت: به همت مصلحین و حکمین قرآنی و اعضاء شوراهای حل اختلاف ریگان از ۵۹۰۴ پرونده ارجاع شده بیش از ۴۰۰۰ مورد از این پرونده‌ ها منجر به صلح و سازش شده اند.

وی با اشاره به اینکه آمار نشان دهنده استقبال و همکاری خوب مردم با مصلحین و فراهم شدن زمینه صلح و سازش در این شهرستان است؛ بیان داشت: همچنین موفقیت این طرح نشان از توانمندی مصلحین و حکمین قرآنی و اعضا شورای حل اختلاف شهرستان ریگان دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان با اشاره به اجرای موفق طرح اورژانس قضایی در بعضی از شهرستان‌ های استان گفت: در راستای اجرای طرح ابتکاری اورژانس قضایی استان کرمان با همکاری نیروی انتظامی و سایر ادارات متولی، مصلحین و حکمین قرآنی از تشکیل برخی پرونده‌ های جرائم درجه هفت و هشت در محاکم قضایی پیشگیری کرده اند.

قویدل در ائامه گفت: امیدواریم طرح اورژانس قضایی با همکاری مصلحین در شهرستان ریگان نیز با موفقیت اجرا شود.

وی خاطر نشان کرد: پیشنهاد می‌ شود در راستای پیشبرد اهداف صلح و سازش در شهرستان ریگان، امام جمعه این شهرستان به عنوان رئیس معنوی مصلحین معرفی شود، تا با محوریت، همراهی و راهبری وی، اجرای طرح کاهش خشونت در شهرستان ریگان با استفاده از ظرفیت مصلحین و حکمین قرآنی و گشت‌ های رضویون اجرا و جمع آوری سلاح و مهمات غیر مجاز نیز در دستور کار قرار گیرد، تا از بروز جرائم خشن در این شهرستان پیشگیری شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha