پیشرفت چشمگیر فروش محصولات کشاورزی در جنوب کرمان

نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال موضوع فروش محصولات کشاورزی به خوبی در حال انجام است و به زودی شاهد پیشرفت چشمگیری در عرصه کشاورزی خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ منصور شکراللهی با اشاره به مصوبه ممنوعیت صادرات محصولات کشاورزی، گفت: روز گذشته به منظور حذف مصوبه بیان شده با وزیر جهاد کشاورزی تماس تلفنی داشتم که وی هدف از این مصوبه را تنظیم بازار دانست و اعلام کردند که آن را بدون اثر می‌ کنم که جای قدردانی دارد.

وی افزود: به‌ دلیل نداشتن دسترسی مناسب به بازار مصرف، اکثر دسترنج کشاورزان بر روی زمین کشاورزی دپو می‌ شد و از بین می‌ رفت که با پیگیری‌ های انجام شده مشکل کشاورزان این منطقه برطرف شده است.

نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی؛ گفت: مقرر شده است که وزیر جهاد کشاورزی، نسبت به تسریع در پرداخت و جبران خسارات ناشی از سیل و همچنین سرمازدگی و از بین رفتن محصولات کشاورزی مربوط به سال ۱۴۰۰ اقدامات لازم را انجام دهد.

به گفته شکراللهی، لایه روبی قنوات، رودخانه‌ ها، کانال‌ های آبرسانی و همچنین ایجاد و هدایت روان‌ آب‌ ها و آب‌ های سطحی با ایجاد سیل‌ بند و کانال‌ های آبی، تسریع در بخشش جرائم بانکی و دیرکرد اقساط، تسهیل در پرداخت کمک‌ های بلاعوض به کشاورزان، بسترسازی بازار فروش محصولات کشاورزی از طریق کوتاه‌ کردن مسیر تولید به مصرف، حذف دلال‌ ها و واسطه ها، ایجاد قیمت عادلانه با هدف دسترسی به کشاورزی پویا و تسریع در صدور اسناد و اراضی کشاورزی در پنج حوزه انتخابیه از جمله مسائلی بود که قرار شد در دستور کار این وزارتخانه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: امسال موضوع فروش محصولات کشاورزی به‌ خوبی در حال انجام است و به‌ زودی شاهد توسعه و پیشرفت چشمگیری در عرصه کشاورزی با حمایت وزارت جهاد کشاورزی خواهیم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha