تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم نیازمند تلاش و اهتمام ویژه همه بخش ها به امر حفظ است

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که تحقق مطالبه بر حق مقام معظم رهبری در زمینه تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم نیازمند تلاش و اهتمام ویژه همه بخش ها به امر حفظ است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی میکائیل باقری در جلسه پایش حفظ قرآن کریم وزارت آموزش و پرورش که توسط ستاد راهبری حفظ قرآن کشور برگزارشد گفت: ستاد راهبری حفظ  قرآن کریم در رابطه با منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ تشکیل شده است همانطور که می دانید در سال ١٣٩۴ سندملی حفظ قرآن کریم با  ۱۱۵ اقدام برای دستگاه های مختلف تدوین شد که از این ۱۱۵ اقدام ۱۵ اقدام مربوط به بخش های مختلف وزارت آموزش و پرورش است.

وی افزود: در این جلسه پایش اقدامات ۱۰ سال گذشته از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹ و یک سال گذشته دستگاه های زیرمجموعه  وزارت آموزش و پرورش در رابطه با تربیت حفاظ، تشویق و ترغیب دانش آموزان و فرهنگیان به حفظ قرآن کریم و تسهیلاتی که برای حفاظ در حوزه مختلف در نظر گرفته شده است بحث و تبادل نظر می شود و هر کدام از بخش ها به توضیح نقاط قوت و ضعف خود در انجام وظایف محوله خود می پردازند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: این پایش توسط ستاد راهبری حفظ قرآن کریم از تمامی دستگاه های متولی در زمینه حفظ قرآن انجام می شود و در پایان پایش،گزارشی از اقدامات صورت گرفته دستگاه های مختلف در زمینه حفظ قرآن کریم شامل سه بخش دستاورد ها، چالش ها و پیشنهادات به دفتر مقام معظم رهبری ارائه می شود.

وی تصریح کرد: در آموزش و پرورش اقدامات خوبی در زمینه حفظ قرآن کریم صورت گرفته است اما این اقدامات کافی نیست و حدوداً ۶۰ درصد از خواسته‌ها محقق شده است که نیازمند تلاش و اهتمام ویژه همه بخش‌ها به امر حفظ و این مطالبه بر حق مقام معظم رهبری در زمینه تربیت ۱۰ میلیون حافظ است.

باقری خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم با توجه به اهتمام ویژه‌ای که وزیر محترم آموزش و پرورش در زمینه تحقق این مطالبه بر حق مقام معظم رهبری دارند بتوانیم گام‌های موثری برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم در وزارت آموزش و پرورش برداریم.

در ادامه جلسه نمایندگان حوزه های مختلف وزارت آموزش و پرورش شامل شورای عالی آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی، معاونت آموزش متوسطه، معاونت آموزش ابتدایی، سازمان شاهد و امور ایثارگران، اداره کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی، کمیسیون آموزش عمومی قرآن‌کریم، سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، سازمان استعدادهای درخشان، منابع انسانی و امور اداری، سازمان نهضت سوادآموزی واداره کل قرآن، عترت و نماز گزارشی از  اقدامات انجام شده طی ۱0 سال اخیر در موضوع حفظ قرآن کریم را ارائه دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha