برخورد جدی پلیس فتای استان کرمان با گردانندگان صفحات کراش

رئیس پلیس فتای استان گفت: شناسایی و اعمال قانون گردانندگان صفحات مجرمانه کراش یابی در اینستاگرام در دستور کار پلیس فتا قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سرهنگ محمد رضا رضایی با اشاره به برخورد جدی پلیس فتای استان کرمان با گردانندگان صفحات کراش یابی، گفت: «کراش» یا دوست یابی مجازی اصطلاحی است که اخیرا در فضای مجازی مطرح شده، به گونه ای که صفحات یا پیج‌ هایی در شبکه اجتماعی اینستاگرام با این موضوع در حال فعالیت هستند.


وی در ادامه افزود: پیج‌ های «کراش‌یابی» با هدف پیشنهاد دوستی غیر مستقیم با جنس مخالف، محتواهای ناسالم و فعالیتهای غیراخلاقی و هنجارشکنانه بسیاری از کاربران را درگیر آسیب های اخلاقی فضای مجازی به خصوص مزاحمت های اینترتی قرار داده اند.


این مقام انتظامی با اشاره به گسترش این پدیده در فضای مجازی، خاطر نشان کرد: طی رصد اطلاعاتی کارشناسان پلیس فتا صفحاتی که در این خصوص فعالیت می کنند، شناسایی و مورد رصد و کار اطلاعاتی قرار گرفته اند.


سرهنگ رضایی،  اقدامات پلیس فتای کرمان در این خصوص را موفقیت آمیز رقم زد و خاطر نشان کرد: در مرحله رصد و اقدامات فنی صورت گرفته، مشخص شد که ۳ نفر از گرداننده اصلی این صفحات در شهرستان جیرفت فعالیت می کنند، که پس از تشکیل پرونده توسط پلیس فتای این شهرستان، متهمین شناسایی و جهت سیر مراحل قضایی، تحویل مقام قضایی شدند.


وی در پایان تاکید کرد: از آنجایی که این پدیده می تواند تبعات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد، از کاربران فضای مجازی می خواهیم که از عضویت، دنبال کردن و فعالیت در این صفحات جدا خودداری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha