اراده جدی برای گسترش روابط آموزشی با کشور سوریه

وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با وزیر آموزش و تربیت جمهوری عربی سوریه از اراده جدی ملت و دولت ایران برای گسترش روابط آموزشی با کشور سوریه خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری با تبریک فرارسیدن ایام عید سعید فطر و قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان برای همه مسلمانان جهان، با اشاره به پیوندهای عمیق دینی و فرهنگی بین دو ملت ایران و سوریه اظهار کرد: پس از دو سال از بسته شدن مدارس در ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا، هم اکنون تمامی مدارس در کشور ما بازگشایی شده است و دانش آموزان به کلاس های درس بازگشته‌اند و خود را برای امتحانات پایان سال تحصیلی آماده می کنند.

وی گفت: دو کشور ایران و سوریه باید در زمینه آموزش و پرورش همکاری های مشترکی داشته باشند و باید تبادل دانش آموز و معلم بین دو کشور اتفاق بیفتد و در جشنواره های علمی و پژوهشی یکدیگر شرکت کرده و به تبادل دانش و اطلاعات اقدام نمایند.

نوری با بیان اینکه ملت و دولت ایران اراده جدی دارند تا روابط در حوزه های مختلف با کشور سوریه برقرار شود، اظهار کرد: هم اکنون نیز این روابط در حوزه های مختلف وجود دارد و ضروری است تا در حوزه تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش هم شکل بگیرد.

در ادامه این گفتگوی تلفنی، وزیر آموزش و تربیت جمهوری عربی سوریه با دعوت از وزیر آموزش و پرورش کشورمان برای سفر به سوریه اظهار کرد: ملت و دولت سوریه اعتقاد دارند که روابط بین وزارتخانه‌های آموزش و پرورش دو کشور باید گسترش و توسعه یابد و این نوع روابط است که برای نسل‌های آینده به طور ماندگاری ادامه دار خواهد ماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha