مقاصد گردشگری، بافت فرهنگی و هویتی خود را حفظ کنند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با تاکید بر حفظ هویت و بافت فرهنگی مقاصد گردشگری، گفت: شهرستان فیروزکوه دارای ۱۴۸ اثر تاریخی و اسلامی با ارزش ملی و درآمدی است که با حمایت بخش خصوصی به مقصد مهم گردشگری کشور تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از تهران،علاءالدین ازوجی در نشست بررسی راه حل های گردشگری فیروزکوه اظهار داشت: در روستاهای هدف گردشگری باید نقش فرهنگی، آمایشی و هویت روستا حفظ شده و زیرساخت های غیر ضرور ایجاد نشود.

وی افزود: مقاصد گردشگری نباید در جهتی قرار گیرند که به فرهنگ، منابع طبیعی و محیط زیست آسیب برسانند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: شهرستان فیروزکوه این ظرفیت را دارد تا از محل تردد مسافر به مقصد گردشگری تبدیل شود و با حفظ و تقویت بافت بومی، درآمد پایدار و تاب آور کسب کند.

سید احمد رسولی نژاد نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی در این نشست اظهار داشت: زیرساخت جاذبه های فیروزکوه، جوابگوی گردشگران نیست و توسعه گردشگری و حل مشکلات روستاهایی که سالها میزبان گردشگرانی از سراسر ایران بودند، ضروری است.

حجت الاسلام حسن حیدری امام جمعه فیروزکوه نیز در سخنانی با اشاره به لزوم ایجاد کارگروه ویژه گردشگری، اجرای برنامه های کوتاه و بلند مدت برای رفع نیازهای گردشگران و رفاه ساکنان روستاها را خواستار شد.

ابوالقاسم مهری فرماندار شهرستان فیروزکوه هم، حفظ میراث فرهنگی و تقویت موضوع گردشگری را از مهمترین مسایل این شهرستان بیان کرد و توضیح داد: سال های زیادی است که گردشگران برای استفاده از طبیعت فیروزکوه به این شهرستان سفر می‌کنند ولی میزان زیر ساخت ها، افزایش محسوسی نداشته است که باید با برنامه مطالعاتی کوتاه و بلند مدت به این معضلات رسیدگی شود.

گفتنی است، در این نشست مدیران کل راهداری، محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگری، بنیاد مسکن و منابع طبیعی استان تهران حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha