۷۲ درصد برق مصرفی استان زنجان در بخش مولد است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت : ۷۲درصد از برق  استان زنجان در بخش مولد مصرف می‌شود  که از این میزان ۵۲ درصد مشترکین در بخش صنعت و ۲۰ درصد نیز در بخش کشاورزی استفاده می شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان ، پیام جوادی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز ملی صنعت برق اظهار کرد: رسالت و وظیفه شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان تامین برق پایدار است و در استان زنجان بیش از ۱۰ هزار پست و ۱۴ هزار کیلومتر شبکه مویرگی در سطح استان پوشش داده شده است انجام می‌شود  .

وی با بیان اینکه  در استان ۴۸۶ هزار مشترک خدمات لازم را دریافت می‌کنند افزود  :  نحوه سرویس دهی ما با شرکت های دیگر  قدری متفاوت است، با توجه به این که  بافت بار متقاوت است و عمده برق استان زنجان در مسیر تولید مصرف می‌شود .

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان  با بیان اینکه   ۷۲درصد از برق  استان زنجان در بخش مولد مصرف می‌شود افزود : از این میزان ۵۲ درصد مشترکین در بخش صنعت و ۲۰ درصد نیز در بخش کشاورزی استفاده می شود.

جوادی خاطرنشان کرد: با بسترسازی‌های انجام گرفته شرکت برق، خوشبختانه استان زنجان در توزیع جزء استان‌های برتر بوده و در شاخص‌های سیما در سال  گذشته رتبه اول را  نیز کسب کرده است.

جوادی با بیان اینکه در تابستان سال گذشته به  ۶۸ هزار مگاوات پیک بار برق، نیاز بود افزود : در حالی بود که ظرفیت عملی نیروگاه‌های کشور برای تولید برق ۵۳ هزار مگا وات بود و ۱۵ هزار تولید کمتر بود که این ناترازی باعث به وجود آمدن مشکلاتی در ارائه برق به مشترکین شد.

وی با اشاره به  دلایل اصلی کسری برق  گفت: خشک سالی و کاهش ۵۰ درصدی تولید نیروگاه‌های برق آبی در سال گذشته ، عدم توسعه ظرفیت نیروگاه‌هی متناسب با رشد مصرف برق طی سال های اخیر،  رشد نامتعارف مصرف برق به دلیل گرمای زودرس و فعالیت مراکز غیرمجاز  استخراج رمز ارزها، تاخیر در انجام انجام تعمیرات  تعدادی از واحد های نیروگاه‌هی از  دلایل کسری برق  است .

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با بیان اینکه  طی سال گذشته  بین ۲ تا ۵ درصد رشد مصرف  برق داشته ایم افزود: اگر این روال پیش برود بصورت پیش بینی ۷۰ هزار مگاوات در سال ۱۴۰۱ پیک بار مصرف برق خواهیم داشت .

جوادی با اشاره به اینکه کل ظرفیت نیروگاه‌های کشور بدون نیروگاه‌های  برق آبی  ۵۳ هزار مگاوات است بیان کرد: امیدی به نیروگاه‌های برق آبی نداریم ،تولید متوسط نیروگاه‌های برق_ آبی در تابستان سال‌جاری پنج هزار مگاوات خواهد بود و با این شرایط با برآورد میانگین حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ مگاوات کمبود خواهیم داشت.

این مسئول با بیان اینکه در کشور ما پیک روز بالاتر از پیک شب است افزود: به این دلیل است که به سمت صنعتی شدن حرکت می‌کنیم و همچنین افزایش بارهای سرمایشی است.

  جوادی خاطرنشان کرد: ساعت پیک بار برای صنایع و کشاورزی از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ شب است و برای سایر مشترکان نیز  از ۱۲ ظهر تا ۱۸ عصر است.

وی با بیان اینکه ۷۷ درصد مشترکان زیر الگوی مصرف هستند  افزود: ۱۶ درصد تا ۱.۵ برابر الگو برق مصرف می‌کنند و چهار درصد مشترکان نیز دو برابر الگو و دو درصد نیز الگوی مصرف بالا دارند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: مشترکانی که بیش از الگوی مصرف برق را مصرف می کنند بر اساس تعرفه ابلاغی با افزایش چشمگیر هزینه های پرداخت برق مواجه می شوند.

جوادی با بیان اینکه ۱۵ خرداد تا پایان شهریور ماه سال جاری آغاز پیک بار مصرفی برق است افزود: برای عبور از تابستان نیاز به مدیریت صحیح برق توسط مشترکان ضروری است تا  با الگوی صحیح مصرف ، تابستان سال‌جاری را بدون قطعی برق پشت سر بگذاریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha