کد خبر: 179206
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۳۲

۴۹ معلم برتر زنجانی به مرحله کشوری معرفی شدند

اجرای ۳۴ برنامه بمناسبت هفته معلم در زنجان
۴۹ معلم برتر زنجانی به مرحله کشوری معرفی شدند

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت : ۴۹ نفر به عنوان معلمان برتر به مرحله کشوری معرفی شدند که  از این بین ۶ نفر به عنوان معلمان برگزیده جلوه های ویژه استان انتخاب شده اند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)‌از زنجان ، علی اسماعیلی ظهر شنبه در نشست خبری با  اصحاب رسانه با بیان اینکه  رسانه‌ها خارج از چارچوب جایگاه  معلمی و فرهنگی نیستند، اظهار کرد : بخش عمده‌ای از انتفال مفاهیم مورد نیاز جامعه برای عموم مردم  توسط رسانه‌ها منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه هفته معلم، بهانه‌ای برای بیان ویژگی‌های معلمی و جایگاه معلم در جامعه است افزود : روز معلم مختص به روز معلم نیس و هر روزی که ما در آن قرار داریم باید نسبت به جایگاه و کرامت معلم توجه داشته و در تببین جایگاه رفیع معلمی تلاش کنیم .

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان  با بیان اینکه  ۴۹ نفر به عنوان معلمان برتر به مرحله کشوری معرفی شدند افزود : از این بین ۶ نفر به عنوان معلمان برگزیده جلوه های ویژه استان انتخاب شده اند.

اسماعیلی با بیان اینکه  طبق روال هر ساله برنامه های ویژه استانی و کشوری در هفته معلم برگزار می‌شود بیان کرد : ۳۴ برنامه از جمله دیدار با امام جمعه زنجان، عطرافشانی مزار شهدا، سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه، دیدار با خانواده های شاهد فرهنگی، دیدار با استاندار زنجان، نشست با فرهنگیان پیشکسوت، برای این هفته تدارک دیده  شده است.

وی با اشاره روزشمار هفته معلم سال ۱۴۰۱ از ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت گفت: معلم و اندیشه‌ مطهر، معلم؛ پایه‌گذار تمدن نوین اسلامی، معلم پیش‌کسوت، سرمایه نظام تعلیم و تربیت، معلم، پرچمدار فرهنگ ایثار و شهادت، وحدت‌آفرین هویت‌بخش، معلم؛ محور تحول و تربیت تمام ساحتی، معلم، پیش‌ران جامعه دانش‌بنیان، عنوان روزهای هفته معلم است.

رتبه بندی معلمان سابقه ۱۸ ساله دارد 

وی  با اشاره به اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان بیان داشت:  رتبه‌بندی معلمان، یک سابقه ۱۸ ساله دارد که ۸ سال آن به عنوان مطالبه‌گری برای ایجاد گفتمان و از سال ۸۹ و ۹۰ به بعد نیز در قالب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و تایید رهبر معظم انقلاب اسلامی رسید و جهت اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد.

این مسئول تصریح  کرد : ۲ مرحله برای رتبه‌بندی معلمان پیش‌بینی شده  است که یک ماه فرصت برای تدوین آیین‌نامه اجرایی داده شده است که طی این مدت بیش از ۲۰ نسخه تدوین و هر بار به دلایلی اصلاح و دیدگاه معلمان در آن اِعمال شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه ویرایش نهایی آیین‌نامه آماده شده است اظهار کرد:  این آیین نامه جوری تدوین شده است که پاسخگوی اکثریت معلمان باشد تا معلمان از حقوق خود برخوردار باشند.

وی  با بیان اینکه حضوری شدن مدارس بعد از ۲ سال در ۱۴ فروردین امسال، کار بسیار درستی بود افزود : امروز شاهد کاهش آمار فوتی‌ها و حتی مبتلایان به کرونا هستیم که امیدواریم این روند به صفر برسد و آموزش و پرورش استان در این راستا  وضعیت مدارس را به‌طور مرتب رصد می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در پایان با اشاره به پویش معلم خوب من گفت : شرکت کنندگان می‌توانند  با ارسال فیلم ۱۲۰ ثانیه ای در فضای مجازی با هشتک معلم خوب من در این پویش شرکت کنند و در پایان با نفرات برتر جوایزی اهدا می‌شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha