گل محمدی لاله زار بردسیر یک برند ملی و جهانی است

سرپرست فرمانداری بردسیر گفت: در حال حاضر بالغ بر ۳۲۰۰ هکتار سطح زیر کشت این محصول در شهرستان و سالانه بیش از ۶۰۰۰ تن گل در بردسیر برداشت می گردد که در نوع خود در سطح کشور بی نظیر است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حمزه وفایی در جلسه ی کارگروه کشاورزی شهرستان بردسیر، که همزمان با فصل برداشت گل محمدی با حضور مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان و نمایندگان صنایع و کشاوزان گل محمدی شهرستان در راستای رفع مشکلات کشاورزان و صنایع فرآوری این محصول برگزار شده بود، گفت: در حال حاضر بالغ بر ۳۲۰۰ هکتار سطح زیر کشت این محصول در شهرستان و سالانه بیش از ۶۰۰۰ تن گل در بردسیر برداشت میگردد که در نوع خود در سطح کشور بی نظیر است.

وی تصریح کرد: در زمان برداشت گل، کشاورزان منطقه لاله زار با مشکلاتی در زمینه ی تامین کارگر، اسکان، بهداشت، تامین خوراک مهمانان، فروش گل با قیمت مناسب و... مواجه هستند، که با تدابیر صورت گرفته امیدواریم این موارد به حداقل کاهش و برطرف گردد.

سرپرست فرمانداری بردسیر در ادامه با اشاره به مسائل موجود در رابطه با نرخ گذاری گل محمدی و بعضا اختلافات فیمابین صنایع تولیدی و کشاورزان خواستار برگزاری جلسات تخصصی با حضور نهادهای ذیربط در راستای رفع این مشکل با در نظر گرفتن صلاحدید و رضایت هر دو قشر گردید.

وفایی ادامه داد: با توجه به اینکه در سطح بخش لاله زار توان فرآوری گل به شکل مطلوب وجود دارد، باید طوری برنامه ریزی شود, تا شرایط برای دلالان مهیا نگردد و تعامل سازنده ای بین کشاورزان و صنایع وجود داشته باشد.

وی از مدیر جهاد کشاورزی و سایر مدیران ذیربط حاضر در جلسه درخواست کرد؛ در راستای رفع مسائل کشاورزان گل محمدی و صنایع تولیدی مرتبط با این محصول اهتمام ویژه را داشته باشند و با تشکیل جلسات منظم و بهره گیری از نظرات کارشناسان شرایط را برای تعامل سازنده و رشد و توسعه همزمان این محصول با فراوری های جدید فراهم نمایند.

سرپرست فرمانداری بردسیر، در خاتمه، با اشاره به اینکه در فصل برداشت گل محمدی بالغ بر ۵۰۰۰ نفر کارگر در بخش حضور دارند، تصریح کرد: مسئولان و مردم بخش مسایل مرتبط با شیوه نامه های بهداشتی را با مدیت پیگیری و رعایت نمایند، تا از شیوع بیماری کرونا و سایر بیماریهای مسری جلوگیری شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha