106 معلم، مدیر و معاون نمونه استانی در هفته معلم تقدیر می شوند

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از تقدیر 106 معلم، مدیر و معاون نمونه استانی در هفته معلم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، سید علیرضا موسوی نژاد در نشست خبری به مناسبت هفته معلم با گرامیداشت یاد استاد شهید مطهری اظهار داشت: امام (ره) شهید مطهری را ثمره زندگی خود می‌داند و درباره آثار وی گفت: همه آثار شهید مطهری بدون استثنا قابل استفاده است و انتخاب این روز به عنوان روز معلم، تشکر از معلمی است که در صراط الهی گام بر داشته است.

وی افزود: هفته معلم  فرصتی برای قدردانی از معلمانی است که با کمترین توقع، بیشترین زمان را در بین کارمندان دولت به ارباب رجوع برای ارائه خدمت صرف می‌کند که این موضوع نشانگر مظلومیت آنها در بین دیگر کارمندان است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۸ برنامه به شکل متمرکز در هفته معلم برگزار می‌شود، گفت: در این هفته از ۵۴ معلم نمونه و ۵۲ مدیر و معاون برتر استان و همچنین در صورت اعلام از معلمان نمونه کشوری تقدیر خواهد شد.

موسوی نژاد تصریح کرد: مراسم سپاس معلم چهارشنبه این هفته با حضور استاندار در بیرجند و فرمانداران و مدیران کل ادارت در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

ویادامه داد: املاک آموزش و پرورش ملکی، دولتی یا خیر ساز است که اگر وقف شده باشد قابل برگشت نمی‌باشد و اگر دولتی باشد راهکارهای برای استفاده از فضاهای مازاد با انتقال آنها به دستگاه‌های دیگر تدوین شده است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خیران نقش بی نظیری در ساخت و ساز فضاهای آموزش و پرورش دارند و در مجموع سال گذشته حدود ۵۶ میلیارد تومان خیران در این خصوص کمک کردند و اگر فضای خیر ساز مازاد اعلام شود باید نظر خیر در این خصوص اعمال شود.

موسوی نژاد گفت: هرچند بهره‌گیری از افراد با هوش و دارای رتبه‌های عالی از شاخص‌های مورد نظر برای جذب افراد برای معلمی است اما با توجه به سهمیه‌هایی که وجود دارد باید بهترین افراد برای معلمی انتخاب شوند.

وی در ادامه تاکید کرد: اطمینان می‌دهم که دقت لازم برای جذب افراد در آموزش و پرورش انجام شود و اگر احساس کنم در مصاحبه‌های استخدامی آموزش و پرورش استان از سوی افراد مورد نظر اعمال نظری شود با آن برخورد خواهیم کرد تا به کسی در این خصوص اجحافی نشود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: کمبود معلم در خراسان جنوبی بر اساس بررسی‌های اولیه دو هزار نفر بود که با بهره‌گیری از راهکارهای پیش بینی شده به حدود ۶۳۰ نفر کاهش یافت که امیدواریم با ساماندهی نیروی انسانی و تجمع مدارس با کمک مردم، سال تحصیلی آینده کلاس بدون معلم نداشته باشیم.

وی از برگزاری پویش "معلم خوب من" از طریق شاد نیز خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha