۲۳۰ مدرسه ابتدایی خراسان جنوبی زیر ۱۵ دانش‌آموز دارد

معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از وجود ۲۳۰ مدرسه ابتدایی زیر ۱۵ دانش‌آموز در استان که بیشتر آنها در مناطق مرزی است خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، سکینه طیبی در نشست خبری به مناسبت هفته معلم اظهار کرد: ۲۳۰ مدرسه ابتدایی زیر ۱۵ دانش‌آموز در نقاط مختلف خراسان جنوبی وجود دارد که بیشتر آنها در مناطق مرزی استان است و دولت بخشی از هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان را پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه بخش دیگر این هزینه را والدین دانش آموزان پرداخت می‌کنند، اضافه کرد: در زمان شیوع کرونا، دولت کمک خوبی در این زمینه انجام داد،

طیبی با اشاره به خشک سالی های چند سال گذشته و مهاجرت مردم از روستاها به شهرها، گفت: در اثر آن فضاهای آموزشی مازاد در مناطق روستایی افزایش یافته‌اند اما در یکی دو سال اخیر با توجه به رونق مسکن روستایی و کشاورزی شاهد این هستیم که بعد از گذشت ۱۰ سال بعضی از این مدارس احیا می‌شوند.

وی افزود: سال گذشته ساختمان دو مدرسه مازاد برای فروش اعلام شد و مشکلی که در زمینه ساخت مدارس خیر ساز و یا با همیاری مردم روستاها احداث شده‌اند، این است که در آمد حاصل از فروش آن در کجا مصرف شود.

معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: ۱۸ مدرسه در این خصوص در استان وجود دارد که در مدارس خیر ساز، نظر خیر و مردم در این باره شرط است.

طیبی در خصوص استخدام افراد در آموزش و پرورش گفت: از طریق ماده ۲۸ و شرکت افراد در آزمون، جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش انجام می‌شود و شرایط استخدامی برای عموم افراد یکسان است و جز سهمیه فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران، سهمیه دیگری وجود ندارد.

وی ادامه داد: تا کنون بارهای مطالبه همکاران فرهنگی برای قبول این مسئولیت مطرح شده است که انجام این کار سبب رشد معلمان خواهد شد اما سازمان استخدامی کشور با اعلام اینکه انجام این کار سبب بی نظمی در استخدام‌های آموزش و پرورش می‌شود از پذیرش این مطالبه همکاران خود داری کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha