اروپای شرقی مقصد جدید دیپلماسی شهری خطه سیلک

شهردار کاشان، از اعلام آمادگی شهر کازانلاک بلغارستان برای انعقاد قرارداد همکاری با کاشان خبر داد و آن را زمینه ساز توسعه مبادلات فرهنگی و اقتصادی و هچنین امضای قرارداد خواهرخواندگی دانست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی شهرداری کاشان،حسن بخشنده امنیه بیان کرد: بر اساس اعلام سفارت جمهوری بلغارستان مبنی بر آمادگی و تمایل شهر کازانلاک برای انعقاد قرارداد با دیار سیلک، شهرداری کاشان نیز با این پیشنهاد موافقت کرده است.

وی، کشت گل و صنایع وابسته آن را تشابه دو شهر کاشان و کازانلاک ذکر و  خاطرنشان کرد: این عرصه می‌تواند علاوه بر توسعه اقتصادی و صنعتی، عامل رونق گردشگری این دو قطب پرورش گل گردد.

شهردار کاشان، تأکید کرد: به منظور رونق و توسعه این بخش، باید دو شهر با هم‌افزایی و انتقال دانش و تجربه، زمینه استفاده از دستاوردهای یکدیگر را در این حوزه فراهم آورند.

بخشنده امنیه، با اشاره به انعقاد قراردادهای همکاری و خواهرخواندگی با سایر شهرها بیان کرد: مدیریت شهری بر این باور است که یکی از الزامات توسعه، ایجاد مناسبات بین‌المللی با شهرها در نقاط مختلف جهان است.

شایان ذکر است، طی دوره کنونی مدیریت شهری، کاشان با شهرهایی مانند نجف اشرف عراق، شینینگ چین، استاری‌گراد سارایوو، طوبی سنگال و..قراردادهای مختلفی در قالب همکاری و خواهرخواندگی منعقد کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha