برگزاری همایش بزرگ حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در خراسان جنوبی

دبیر ستاد برگزاری هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از برگزاری همایش بزرگ حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در هفته سلامت خبر داد.

فاطمه رحیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری هفته سلامت امسال از ۱۷ لغایت ۲۳ اردیبهشت ماه سال جاری با شعار "سلامت ما، سلامت سیاره ما" تاکید کرد: برنامه های پیش بینی شده در طی هفته سلامت بر اساس این شعار اجرایی می شوند.

مدیر روابط عمومی و دبیر ستاد برگزاری هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هفته سلامت را فرصتی مناسب برای ارائه عملکرد دانشگاه، تبیین اهداف و برنامه های نظام سلامت دانست و افزود: ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام دانشگاه و یادبود شهدای مدافع سلامت به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از برنامه های مهم دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این هفته انجام می شود
رحیمی تصریح کرد: نواختن زنگ سلامت، دیدار جمعی از اعضای هیئت رئیسه و مدافعان سلامت با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری همایش حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، افتتاح پروژه های بهداشتی، اطلاع رسانی و نصب تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر، ارائه گزارش عملکرد دانشگاه در پیش خطبه های نماز جمعه، تهیه کلیپ و... از اهم برنامه های این هفته در دانشگاه است
وی با اشاره به اهمیت گرامیداشت هفته سلامت و تکریم خدمات ارزنده دست اندرکاران حوزه بهداشت و درمان دراین هفته، ادامه داد: به همین منظور برنامه محوری هفته سلامت با حضور مسئولین ارشد استانی، دانشگاهی و منتخبین عرصه سلامت سطح استان در روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود.
وی با اعلام اینکه در شبکه های بهداشت و درمان نیز ترتیبی اتخاذ گردیده است تا برنامه های مشابه اجرایی شود تصریح کرد: شنبه ۱۷ اردیبهشت مصادف با اولین روز از هفته سلامت؛ به عنوان نقش مردم، مسئولین، سمن ها در تحقق عدالت و تعالی نظام سلامت نامگذاری شده است
دبیر ستاد برگزاری هفته سلامت خراسان جنوبی، گفت: دیگر عناوین هفته سلامت به ترتیب یکشنبه ۱۸ اردیبهشت؛ نقش مردم، مسئولین، سمن ها در دستیابی به انرژی پاک. دوشنبه ۱۹ اردیبهشت؛ نقش مردم، مسئولین، سمن ها در مدیریت حوادث و بلایا. وی سه شنبه ۲۰ اردیبهشت؛ نقش مردم، مسئولین، سمن ها در ارتقای سلامت خانواده و جوانی جمعیت. چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت؛ نقش مردم، مسئولین، سمن ها در تولید پاک و مدیریت پسماندها. پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت؛  نقش مردم، مسئولین، سمن ها در تغذیه سالم از مزرعه تا سفره و جمعه ۲۳ اردیبهشت نقش مردم، مسئولین، سمن ها در کاهش و کنترل مصرف دخانیات نامگذاری گردیده است.

رحیمی یادآور شد: در برگزاری هفته سلامت، دستگاههای مختلف از جمله استانداری، سپاه، آموزش و پرورش، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجمع خیرین سلامت، جمعیت هلال احمر، صدا و سیما، شهرداری، اداره کل تبلیغات اسلامی، اداره کل بهزیستی، ثمن ها و سایر ادارت با دانشگاه علوم پزشکی بیرجند همکاری می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha