با اهدای داروهای اضافه، در کار خیر و حفظ محیط زیست سهیم شوید

مدیر داروخانه جمعیت هلال احمر سیرجان در مورد کاربرد و موارد مصرف داروهای اهدایی به داروخانه این جمعیت، توضیحاتی را به همشهریان ارائه نمود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مرتضی محمد تقیان در تشریح موارد کاربرد داروهای اهدایی به داروخانه جمعیت هلال احمر سیرجان، گفت: داروهای اهدایی همشهریان محترم به دو دسته داروهای تاریخ مصرف دار و تاریخ مصرف گذشته تقسیم می شوند. همچنین داروهایی نیز وجود دارند که باید در دمای پایین و یخچال مخصوصی نگهداری می شوند.

وی در ادامه، افزود: تمامی این داروها چون قبلاً به فروش رسیده و در سامانه «تی تک» سازمان غذا و دارو ثبت شده اند، دارای کد رهگیری بوده به هیچ عنوان قابلیت فروش مجدد در هیچ کجای کشور را ندارند و اما داروهایی که هنوز تاریخ مصرف شان منقضی نشده باشند در قفسه های مخصوصی جدا از دیگر داروهای داروخانه نگهداری می شوند.

مدیر داروخانه جمعیت هلال احمر، تصریح کرد: داروهایی که تاریخ مصرف شان منقضی نشده باشند با معرفی نامه از سوی مجمع خیّرین سلامت، دانشکده علوم پزشکی، بهزیستی، هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی (ره) تحویل افراد نیازمند خواهد شد. این داروها همچنین به مصارف دیگری از جمله اهدا به اکیپ های سلامت مستقر در مراسم های مذهبی از جمله راه پیمایی های اربعین، اکیپ های سلامت هلال احمر و یا کاروان های سلامت گل گهر که جهت ارائه خدمات سلامت به روستاهای محروم مراجعه می کنند می شوند تا به مصرف برسند. در دو سال گذشته نیز که مراسم راهپیمایی اربعین برگزار نشد، این داروها به هلال احمر استان کرمانتحویل داده شد و ارزش ریالی این داروها به مصارف خیریه در کاروان های سلامت رسید.

مرتضی محمد تقیان در مورد چگونگی امحای داروهای تاریخ مصرف گذشته نیز، گفت: این داروها پس از تفکیک توسط پرسنل متخصص داروخانه یا برای مصرف در پناهگاه حیوانات اهدا می شوند یا پس از اخذ مجوز از مدیریت غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی سیرجان به صورت اصولی امحا می شوند.

وی در پایان سخنانش از همشهریان در خواست کرد، تمامی داروهای اضافی اعم از تاریخ مصرف دار و تاریخ گذشته را به جای ریختن در سطل زباله (که برای زباله گردها خطر بالقوه ای حساب می شود) به داروخانه هلال احمر سیرجان واقع در خیابان تختی تحویل داده تا ضمن مشارکت در این امر خیر, در حفظ محیط زیست نیز سهیم شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha